REKLAMA
REKLAMA

Eurocash wydał na szkolenia 7 mln zł, w tym 3,2 mln zł na bonusy dla pracowników

Autor: www.dlahandlu.pl 9 lutego 2012 10:46

Eurocash wydał na szkolenia 7 mln zł, w tym 3,2 mln zł na bonusy dla pracowników

Niemal 12 tys. osób skorzystało ze szkoleń w ramach Akademii Umiejętności Eurocash, kompleksowego projektu podnoszenia kwalifikacji właścicieli i pracowników niezależnych sklepów detalicznych w 2011 roku. Eurocash przeznaczył na ten cel 7 mln zł, z czego 3,2 mln na bonusy dla pracowników.

REKLAMA
Akademia Eurocash to kompleksowy projekt składający się z trzech, uzupełniających się segmentów. Pierwszy z nich, dotyczy oferty szkoleniowej. Obecni uczestnicy projektu, franczyzobiorcy Delikatesów Centrum, IGA, ABC, Zielony Kłos oraz ich pracownicy, mogą skorzystać z oferty kursów i programów szkoleniowych, prowadzonych przez najlepszych ekspertów na rynku.

Akademia to szereg kursów w formie konferencji, spotkań i wykładów, cykli szkoleń w sklepach modelowych, a także w formie e-learningu. W 2011 r. w ramach Akademii przeprowadzono 224 warsztatów, w których wzięło udział niemal 2,5 tys. uczestników oraz zorganizowano 6 dni konferencji dla 450 osób. W niemal 110 kursach e-learningowych uczestniczyło natomiast ponad 8,6 tys. osób.

Program oraz tematyka kursów zostały dopasowane do czterech głównych grup odbiorców: właścicieli sklepów, kierowników, pracowników działów mięsa-wędliny i pracowników pozostałych działów. Podczas kursów właściciel sklepu może poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania finansami sklepu, zarządzania zespołem, czy polityką cenową i promocyjną oferowanego asortymentu. Z drugiej strony pracownicy odpowiedzialni np. za dział mięsa-wędliny, czy warzywa-owoce dowiedzą się wszystkiego o najlepszych praktykach w kontroli jakości, produktów, ich odpowiedniego przechowywania, eksponowania czy sezonowości. Szereg kursów skupia się również na profesjonalnej obsłudze klienta, efektywnym zamawianiu i magazynowaniu, czy zarządzaniu konkretnymi kategoriami produktów.

Drugą częścią projektu Akademii Eurocash objęci są obecnie właściciele i pracownicy wszystkich sklepów Delikatesy Centrum. Raz na kwartał, odbywały się w nich badania typu "Tajemniczy Klient", które jest unikalnym na polskim rynku sposobem na weryfikację i ocenę skuteczności szkoleń odbytych w ramach projektu.

Przeprowadzone badania dowodzą, że szkolenia przynoszą pozytywne efekty. Dla przykładu, w pierwszej fali badań dotyczących ekspozycji warzyw i owoców zgodnie z najlepszymi standardami oraz mięsa i wędlin, zyskały oceny na poziomie odpowiednio 50,2 proc. oraz 57,3 proc. W badaniach przeprowadzonych w IV kw. ubiegłego roku oceniono te dwa obszary na odpowiednio 94,4 proc., czy 99,8 proc. Zdecydowany wzrost wskaźników towarzyszył również ocenom obsługi klienta przez pracowników. Efekty szkoleń potwierdza również inny wskaźnik: średnia sprzedaż brutto na pracownika. W zeszłym roku wskaźnik ten był o 2,1 punktu procentowego wyższy w sklepach, które wzięły udział w Akademii, porównując ze sklepami, które nie uczestniczyły w szkoleniach.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA