Eurocash zanotował 3,6-proc. spadek sprzedaży

Autor: www.dlahandlu.pl 8 listopada 2013 13:15

Eurocash zanotował 3,6-proc. spadek sprzedaży

Sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła w trzecim kwartale br. niespełna 4,25 mld zł i była o 3,6 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2012 r. Spadek ten ma przede wszystkim związek ze zmianami zachodzącymi w Grupie Dystrybucyjnej Tradis, przejętej pod koniec 2011 r.

Z końcem lipca br. wygasła umowa Tradisu z siecią Stokrotka. Tymczasem w trzecim kwartale 2012 r. przychody Tradisu z tytułu dostaw dla Stokrotki wyniosły 182 mln zł - wskazuje Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

Ponadto, elementem restrukturyzacji i integracji Tradisu z Grupą Eurocash było systematyczne przenoszenie działalności placówek cash&carry Tradisu do formatu Eurocash Cash&Carry, podczas gdy w trzecim kwartale ubiegłego roku sprzedaż w tych lokalizacjach wyniosła około 158 mln zł. Tradis, który w ramach Grupy Eurocash skupia się na dystrybucji aktywnej (z dostawą do klienta) przejął natomiast od Premium Distributors i Eurocash Dystrybucja dostawy artykułów FMCG do stacji paliw. W trzecim kwartale br. łączna sprzedaż Grupy Dystrybucyjnej Tradis wyniosła niespełna 1,15 mld zł, o 1/5 mniej niż w analogicznym okresie 2012 r.

Przeniesienie działalności hurtowni cash&carry Tradisu do Eurocash Cash&Carry przyczyniło się z kolei do wzrostu sprzedaży w tym formacie w trzecim kwartale br. do 1,24 mld zł, czyli o 9,5 proc. rok do roku. Narastająco w ciągu trzech kwartałów 2013 r. sprzedaż hurtowni Eurocash Cash and Carry do klientów zewnętrznych wzrosła o 11,9 proc. do blisko 4 mld zł.

Wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry (like-for-like) wyniósł w minionym kwartale 0,5%, a narastająco za pierwsze trzy kwartały 2013 r. ponad 3,9 proc.

Sieć Sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash franczyzowa sieć zrzeszająca małe i średnie sklepy spożywcze oraz spożywczo-przemysłowe, liczyła na koniec września br. 5 887 placówek. Oznacza to, że w minionym kwartale powiększyła się ona o 200 sklepów.

Eurocash planuje także dalszy rozwój sieci franczyzowej Delikatesy Centrum. W trzecim kwartale br. powiększyła się ona o 10 placówek i na koniec września zrzeszała 830 sklepów. Sprzedaż hurtowa w ramach tej sieci wzrosła w minionym kwartale o 16,5 proc. rok do roku i przekroczyła 456 mln zł. Narastająco od początku roku sprzedaż z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum przekroczyła natomiast 1,2 mld zł i była o 11,4 proc. większa niż w pierwszych trzech kwartałach 2012 r. Sprzedaż hurtowa like-for-like w tym formacie (dla tej samej liczby sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum) wzrosła w III kwartale 2013 r. o 6,2 proc. rok do roku, a narastająco za trzy kwartały wzrost wyniósł 1,5 proc.

  • LEWIATAŃCZYK 2013-11-17 13:17:04

    maja spadki bo stracili nasze zaufanie

  • MIŚpluszowy 2013-11-09 13:01:14

    Eueocash notuje spadki w części hurtowej,a tu reklama w mediach wprost nie pomoże... biedrąka, żabka i lidl, to detal...

  • OLAZIBI 2013-11-09 09:32:43

    JAK TO SIĘ MA DO WZROSTU W BIEDRĄCE, ŻABCE CZY LIDLU? CZY NIE WARTO BY BYŁO PÓJŚĆ ICH ŚLADEM I INWESTOWAĆ W REKLAMĘ W MEDJACH???

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane