Eurocash zwiększył zysk netto o 24,4 proc.

Autor: portalspozywczy.pl 27 sierpnia 2010 09:55

Eurocash zwiększył zysk netto o 24,4 proc.

Grupa Eurocash zwiększyła przychody ze sprzedaży z 3,2 mld zł w 2009 r. do 3,3 mld zł. Zysk netto wzrósł w tym okresie o 24,4 proc. do 46,9 mln zł.

Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash w I półroczu 2010 r. wzrosła o 3,29 proc. r/r do 3,3 mld zł. Ta dynamika sprzedaży wynikała m.in. z przejęcia PH Batna, której sprzedaż konsolidowana była od dnia 1 grudnia 2009 r.

Wzrost sprzedaży zanotowany przez formaty Cash&Carry oraz Delikatesy Centrum był kompensowany spadkiem sprzedaży Eurocash Dystrybucja.

Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży wzrosła o 0,92 p.p. do 9,69 proc. EBITDA za 1 półrocze 2010 r. wzrosła o 9,58 proc. do 81,88 mln zł. Marża EBITDA dla Grupy Eurocash wzrosła o 0,14 p.p. do 2,48 proc.

Zysk netto wyniósł w 1 półroczu 2010 r. 46,93 mln zł, 24,36 proc. więcej niż w 1 półroczu 2009 r.

Wyniki Eurocash były w istotnym stopniu obciążone kosztami programów motywacyjnych (opcji na akcje) dla pracowników Grupy Eurocash oraz programów opcji na akcje związanych z transakcjami nabycia KDWT. Łączne koszty programów opcji na akcje wyniosły w 1 półroczu 2010 r. 1,36 mln zł w porównaniu do 2,7 mln w 1 półroczu 2009 r.

Zarząd spółki w raporcie zwrócił uwagę na to, że w branży hurtowej dystrybucji FMCG, sprzedaż w pierwszym kwartale roku jest tradycyjnie niższa niż w innych kwartałach. Najwyższa sprzedaż realizowana jest w okresie lata, następnie stabilizuje się w IV kwartale.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane