PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Europa Wschodnia: Po 9 miesiącach 2012 roku Makro rośnie o 4,4 proc., Real spada o 1,4 proc.

Autor: dlahandlu.pl 30 października 2012 11:04

Europa Wschodnia: Po 9 miesiącach 2012 roku Makro rośnie o 4,4 proc., Real spada o 1,4 proc.

Pomimo trudności ekonomicznych Metro Group spodziewa się wzrost sprzedaży w całym 2012 roku oraz wyniku EBIT na poziomie 2 mld euro. Dla sieci hal Makro wyniki sprzedaży dla Europy Wschodniej za 9 miesięcy 2012 roku wrosły o 4,4 proc. do 8,7 mld euro. W lokalnej walucie wzrost wyniósł 5,4 proc. Wzorst likie for like wyniósł 1,8 proc. W tym samym czasie Real zanotował spadek sprzedaży like for like.

REKLAMA

Na poziomie Grupy sprzedaż w III kwartale wzrosła o 2 proc. rok do roku i osiągnęła wartość 15,9 mld euro. EBIT w III kwartale przed jednorazowymi zdarzeniami osiągnął poziom 398 mln euro względem 614 mln euro w III kwartale 2011 roku.  - Patrząc na wynki przez pryzmat trudnej sytuacji ekonomicznej będziemy kontynuowali prowadzone zmiany. Jesteśmy przekonani, że jesteśmy na dobrej drodze, która wyznaczają strategiczne decyzje podjęte dotychczas - powiedział Olaf Koch, prezes firmy Matro Group.

Od stycznia do września 2012 roku sprzedaż całej grupy wzrosła o 1,5 proc. do 47,4 proc. względem 46,7 mld euro w 9 miesiącach 2011 roku. W III kwartale sprzedaż wzrosła o 0,6 proc. do 15,9 mld euro (15,8 mld euro w III kwartale 2011 roku). 

Sprzedaż działów zagranicznych od stycznia do września 2012 roku wzrosła o 2,2 proc. do 29,5 mld euro (w lokalnej walucie o 2 proc.). W trzecim kwartale sprzedaż na rynkach międzynardowych wzrosła o 2,2 proc., do 10 mld euro ( w lokalnej walucie o 0,7 proc.).

Zachodnia Europa odnotowała spadki o 2,9 proc. do 14,3 mld euro po 9 miesiącach 2012 roku oraz w III kwartale spadek o 5,4 proc. do 4,7 mld euro. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła od stycznia do września 2012 roku wzrosła o 3,8 proc. do 12,6 mld euro. W lokalnej walucie sprzedaż wzrosła o 5,2 proc. W III kwartale sprzedaż wzrosła o 6,2 proc. do 4,4 mld euro ( w lokalnej walucie o 4,8 proc.) Od stycznia do wześnia 2012 sprzedaż marek własnych sieci, należących do Metro wzrosła o 10 proc. do 5,5 mld euro względem 9 miesięcy 2011 roku, gdy wynosiła 5 mld euro.  

Dla sieci hal Makro wyniki sprzedaży dla Europy Wschodniej za 9 miesięcy 2012 roku wrosły o 4,4 proc. do 8,7 mld euro. W lokalnej walucie wzrost wyniósł 5,4 proc. Wzorst likie for like wyniósł 1,8 proc.

Dla sieci Real wyniki sprzedaży dla Europy Wschodniej po pierwszych 9. miesiącach spadły o 1,4 proc. do 2,1 mld euro. W lokalnej walucie wzrost wyniósł 1,3 proc. W III kwartale sprzedaż wzrosła o 1,3 proc. do 0,7 mld euro ( w lokalnej walucie wzrost o 0,7 proc.). Wyższa sprzedaż żywności skompensowała spadek sprzedaży produktów non food. Wsyztskie kraje z wyjątkiem Polski zanotowały wzrost sprzedaży like for like. W niemieckim Realu sprzedaż online była wyższa o 1/3 względem 9 miesięcy 2011 roku i wyniosła 21 mln euro. W trzecim kwartale połączono też stronę korporacyjną i sklepu online pod jednym adresem real.de.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA