Europejski wzrost sprzedaży FMCG spadł z 3 proc. do 1,7 proc.

www.portalspozywczy.pl 29 kwietnia 2014 10:08

Sprzedaż sektora FMCG w IV kwartale br. w Europie zwiększyła się zaledwie o 1,7 proc. rdr, podczas gdy w III kwartale wzrost ten wynosił 3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r. - podała firma Nielsen.

Jak dodano, nominalny wzrost wartości sprzedaży produktów FMCG w Europie jest napędzany przez inflację, a nie wzrost wolumenów.
Wielkość sprzedaży w IV kw. spadła o 0,6 proc. rdr w porównaniu do 0,2-proc. wzrostu rdr w poprzednim kwartale. Z 21 krajów mierzonych, mniej niż połowa (8) odnotowała wzrost wielkości sprzedaży, w porównaniu do 12 krajów, w stosunku do poprzedniego kwartału.
Nielsen tłumaczy powyższą sytuację tym, że prawie jedna trzecia Europejczyków korzysta z tańszych marek spożywczych, aby zaoszczędzić pieniądze. Dlatego firmy FMCG będą starały się zachęcić klientów do zakupów poprzez akcje marketingowe i promocyjne.
Nielsen spodziewa się zwiększenie wolumenów sprzedaży w 2014 roku, szczególnie w II kwartale, na który przypadła w tym roku Wielkanoc. Później optymizm konsumencki mają rozgrzewać piłkarskie mistrzostwa.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane