REKLAMA
REKLAMA

Faliński: Granica rozwoju dyskontów to 4,5 tys. sklepów

Autor: gazeta.pl 27 października 2012 18:09

Faliński: Granica rozwoju dyskontów to 4,5 tys. sklepów

Granica rozwoju tego formatu handlowego w Polsce znajduje się na poziomie ok. 4,5 tysiąca sklepów. Dopiero na tym poziomie skończy się bajka pod tytułem superekspansja dyskontów - ocenia Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

REKLAMA
Poźniej sklepy dyskontowe podniosą standardy i przestaną być dyskontami. Te zmiany widać już w tej chwili. Zarówno Biedronka, jak i Lidl czy Netto nie są już tak naprawdę dyskontami, tylko postdyskontami łączącymi w sobie także elementy formatów takich jak supermarket czy tradycyjny sklep osiedlowy.

Postdyskonty, jak je umownie nazwę, specjalizują się w 900-1000 kupowanych codziennie produktów. Zamiast oferować, jak w tradycyjnym supermarkecie, 30 rodzajów serów twardych, mają w asortymencie dwie-trzy pozycje. Pieniądze zaoszczędzone dzięki wąskiemu asortymentowi inwestują w jakość, także własnej marki. Dzisiejsze dyskonty w Polsce to sklepy z silnym oparciem we własnej marce, która w Polsce rzadko pozycjonowana jest jako produkt ekonomiczny. W 70 proc. przypadków własne marki należą do klas standard i premium.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA