Firma Colgate-Palmolive złożyła skargę na reklamę konkurencji

Autor: wirtualnemedia.pl 30 grudnia 2014 09:36

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że hasło „Polecane przez 9/10 użytkowników w Polsce" w spocie szczoteczek elektrycznych do zębów Oral-B (produkowanych przez Procter & Gamble) jest niedokładne, a rozwijający je tekst przy gwiazdce został użyty nieodpowiednio. Skargę w tej sprawie złożyła konkurencyjna firma - Colgate-Palmolive.

Slogan „Polecane przez 9/10 użytkowników w Polsce" pojawia się na końcu telewizyjnej reklamy Oral-B emitowanej w ostatnich miesiącach. Jest opatrzony gwiazdką odsyłającą do wyjaśnienia, że tę statystykę oparto na badaniu przeprowadzonym przez Ipsos na grupie 300 użytkowników szczoteczek elektrycznych w naszym kraju.

Według Colgate-Palmolive hasło główne jest nieprecyzyjne i wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ sugeruje, że chodzi o wszystkich użytkowników szczoteczek do zębów, a nie tylko osoby korzystające z tych elektrycznych.

W odpowiedzi Procter & Gamble zwrócił uwagę, że podobne slogany są stosowane w innych reklamach, np. „Ponad 60 proc. wybrało smak Pepsi" (chodzi tylko o uczestników akcji „Wyzwanie Pepsi"), „96 proc. kobiet poleciłoby Garnier BB" (chodzi o 84 respondentek, które kupiły ten kosmetyk i są gotowe polecić go przyjaciółkom) czy „70 proc. klientów wybiera Play" (chodzi tylko o użytkowników przenoszących numer z jednej sieci do drugiej).

Jednak Komisja Etyki Reklamy orzekła, że schemat z ogólnym sloganem i uzupełniającym go tekstem przy gwiazdce nie został w spocie Oral-B zastosowany odpowiednio. W konsekwencji stwierdziła, że hasło główne powinno zostać uzupełnione o stwierdzenie, że chodzi w nim o użytkowników szczoteczek elektrycznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane