REKLAMA
REKLAMA

Firmy chcą wprowadzać podwyżki, ale w większości kończy się to niepowodzeniem

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2014 13:19

Tylko 10 proc. firm, biorących udział w badaniu Global Pricing Study 2014, prowadzonym przez firmę Simon - Kucher & Partners, wprowadza nowe zyskowne produkty i innowacje, co pozwala im radzić sobie nawet w uciążliwych warunkach rynkowych, związanych chociażby z silną konkurencją.

REKLAMA
 
Firmy te skupiają się na kwestiach cenowych silniej niż pozostałe. Najwyższa kadra zarządzająca w tych firmach kładzie silny nacisk na integrację zarządzania cenami i marketingu z innymi procesami zachodzącymi w firmie od samego początku, czyli od powstania samego pomysłu wprowadzenia nowego produktu. Tymczasem większość firm (80%) wykonuje te kluczowe działania jedynie w pojedynczym, ustalonym momencie procesu innowacyjnego, często tuż przed uruchomieniem produktu / innowacji. W firmach uznanych za liderów, w odróżnieniu od pozostałych, powszechne jest również stosowanie narzędzi i oprogramowań, które pozwalają im mierzyć na bieżąco osiągane rezultaty cenowe, a tym samym lepiej i szybciej zrozumieć wartość, jaką ich produkty / usługi dostarczają klientom. Firmy te tym samym osiągają wyższe zyski, trafniej wyceniają nowe produkty, usługi i innowacje, a także są skuteczniejsze w realizacji planowanych podwyżek.

83% firm zadeklarowało, że w codziennej pracy spotyka się z rosnącą presją cenową. 58% firm przyznało, że są zaangażowane w wojnę cenową i aż 89% uczestników o ten stan obwinia konkurencję (przekonanie, że to konkurencja zaczęła wojnę cenową). Firmy chcą podnosić ceny, ale w zdecydowanej większości próby wdrożenia podwyżek kończą się niepowodzeniem. Firmy podnoszą ceny średnio tylko o 1,9 proc. na każde planowane 5 proc. Oznacza to najniższą odnotowaną dotychczas przez Simon - Kucher & Partners w przeprowadzanym badaniu, stopę realizacji podwyżek. Dwa lata temu (Global Pricing Study 2012) firmy deklarowały, że udawało im się przeciętnie zrealizować około połowy zamierzonych podwyżek cen.
Firmy biorące udział w badaniu uznały, że najlepszą opcją na przezwyciężenie uciążliwych warunków rynkowych jest wprowadzanie nowych produktów. 77% firm postrzega innowacyjne produkty, jako główną obronę przeciwko obecnej presji cenowej. Jednak jak pokazuje również badanie firmy mają problemy z właściwą wyceną swoich produktów i innowacji tak, aby wpisywały się w skłonność klientów do zapłaty za nie.
Eksperci Simon - Kucher & Partners doradzają zastosowanie w strategii firmy sześciu rad:
1. Uczyń pricing i rozwój nowych produktów priorytetami. To się opłaca.
2. Włącz ekspertów od procesów pricingu, ustalania wartości dla klienta oraz znających specyfikę rynków do zespołów odpowiedzialnych za rozwój nowego produktu.
3. Przeznacz odpowiednią ilość funduszy na badania wartości dla klientów i ich skłonności do zapłaty.
4. Uczęszczaj na kluczowe spotkania w procesie rozwoju nowego produktu..
5. Daj możliwość, a nawet zachęcaj zespół do zrezygnowania z wprowadzenia nowego produktu jeśli jest oczywiste, że nie przyniesie oczekiwanego zysku.
6. Sam zatrzymaj rozwój jednego lub więcej produktów jeśli uznasz proces za nierentowny.

.

 

  • kapitalizm 2014-09-25 21:01:53

    Tak racja będą podwyżki dla Prezesów w PKP, farmacji, Orlenie, Bankach itd. Dostaną wszyscy...prezesi

  • phloo 2014-09-25 17:40:25

    jasne, przedruk badania z Niemiec i wielkie halo. związek z naszym rynkiem żaden. pomijając bełkotliwą cross-branżowość, dla wszystkich, o wszystkim znaczny o niczym. żal.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA