First Data: Konsumenci oczekują zintegrowanej obsługi procesu zakupu

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 14 grudnia 2012 09:05

Granice pomiędzy sprzedażą w placówce handlowej, handlem elektronicznym oraz branżą telefonii komórkowej i urządzeń mobilnych ulegają zatarciu. Konsumenci oczekują zintegrowanej obsługi procesu zakupu, który ma być szybki, płynny, bezpieczny oraz dostępny w każdym miejscu, czasie i dla każdego urządzenia - czytamy w raporcie First Data Polska.

 

Universal Commerce i wspomagające go inteligentne urządzenia zasadniczo zmieniły model interakcji konsumentów ze sprzedawcami i instytucjami finansowymi.  Poniższe przykłady ilustrują, jak inteligentne urządzenia zmieniają model funkcjonowania handlu:

 - Usprawnienie działania programów lojalnościowych i promocji. Tradycyjne kupony, oferty i programy lojalnościowe miały formę papierową. Ta metoda okazywała się niewydajna zarówno dla firm, jak i dla konsumentów.

 - Nowe oblicze procesu dokonywania płatności. Niektóre alternatywne sposoby płatności zaprojektowano z myślą o ich wykorzystaniu do transakcji tylko z konkretnym sprzedawcą, na przykład aplikacje mobilne typu prepaid. Koszty zakupów, mogą być również doliczane do rachunku za telefon komórkowy konsumenta. 

Konsumenci chcą kupować o dowolnej porze i w dowolnym miejscu. Przebywając w sklepie stacjonarnym, mogą jednocześnie odwiedzać sklep internetowy konkurencji. Dlatego sprzedawcy powinni opracować strategię zaangażowania obejmującą wykorzystanie zarówno inteligentnych urządzeń należących do konsumentów, jak i tych, funkcjonujących w sklepach. 

Inteligentne urządzenia mają istotny wpływ na kształtowanie relacji konsumentów ze sprzedawcami i instytucjami finansowymi. Stają się one centralnym punktem procesu obsługi zakupu. Chcące skutecznie konkurować firmy muszą wyjść naprzeciw zachodzącym zmianom, opracowując strategie Universal Commerce uwzględniające potencjał inteligentnych urządzeń. Sprzedawcy muszą przeanalizować, jakie typy urządzeń najlepiej odpowiadają ich potrzebom - terminale z zaawansowanymi funkcjonalnościami zbliżeniowymi, akceptujące karty EMV i zwiększone bezpieczeństwo; czy może urządzenia przenośne, np. smartfony i tablety mogące akceptować płatności. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane