FMCG zajmuje tylko 46 proc. powierzchni gazetek wydawanych przez dyskonty

Autor: www.dlahandlu.pl 23 marca 2016 13:17

Średnia liczba wydanych gazetek w miesiącu przez sieci cash&carry w 2015 r. wyniosła 13,7 (14,7 w 2014 r.), przez sieci convenience 3,4 (3,6 w 2014 r.), drogerie 2 (1,8 w 2014 r.), dyskonty 7,1 (8 w 2014 r.), hipermarkety 8,5 (9,6) a przez supermarkety 5,1 (4,4). Średnio sieci handlowe wydają 5 gazetek miesięcznie - wynika a raportu ABR Sesta " Strategia sieci handlowych Analiza gazetek promocyjnych 2015 v 2014" .

Zdecydowanie największa liczba gazetek wydawanych przez C&C wynika z szerokiego
asortymentu i dodatkowych gazetek tematycznych. Najdłuższym średnim czasem obowiązywania gazetek charakteryzują się drogerie (ponad dwa tygodnie). Z kolei największa
średnia liczba stron występuje w przypadku drogerii i dyskontów.

Kategorie FMCG zajmują 95% gazetki w drogeriach, ale już tylko 46% w dyskontach, gdzie dominują produkty z ofert specjalnych, przede wszystkim odzież, obuwie, tekstylia domowe, zabawki. FMCG w gazetkach sieci convenience zajmuje 81%, w gazetkach supermarketów 68%, w przypadku sieci C&C 62%, a w hipermarketach 50%.

Biorąc pod uwagę udział marki własnej w rynku FMCG wg powierzchni modułów w przypadku dyskontów jest to 37%(32% w 2014 r.), w sieci C&C 8% (9% w 2014 r.), w hipermarketach 7% (tyle samo w 2014 r.), w sieciach convenience również 7%(tyle samo w 2014 r.), a w drogeriach i supermarketach 6% (tyle samo w 2014 r.).

Oznacza to, że wszystkie kanały poza dyskontami przeznaczają mniej niż 10% powierzchni na
promowanie oferty marek innych niż narodowe. Dyskonty z racji oferowanego asortymentu prezentują w tym zakresie inną strategię.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane