Food Show 2017: Producenci muszą dbać o jakość produktu wspólnie z sieciami handlowymi

www.portalspozywczy.pl 20 marca 2017 18:18

- Współpracując z Lidlem musieliśmy wywalczyć żeby nasze owoce stały bliżej chłodziarek, gdyż w ten sposób będą dłużej świeże. Nasze owoce muszą też być traktowane delikatnie, np. nie można ich wysypać do pojemników jak kartofli. Musieliśmy postawić twarde warunki: Utrzymamy jakość, na której sieci zależy tak samo jak nam, ale musimy razem dbać o ten produkt - mówił Adam Pajewski, członek zarządu Stowarzyszenia Sady Grójeckie, podczas debaty "Lokalność i regionalność jako przeciwwaga dla produkcji masowej" na Food Show 2017.

Przedstawiciel Sadów Grójeckich jest zdania, że Polacy dojrzeli już do patriotyzmu lokalnego także w wymiarze kulinarnym.

- Podróżując po świecie możemy doświadczyć tego, że nasi producenci również produkują bardzo smacznie i zdrowo. Sieci handlowe także zauważają ten narastający trend w całej Polsce i, podobnie jak na Zachodzie, tworzą specjalne działy gdzie można kupić produkty regionalne z całego świata - dodał.

Pajewski przyznał, że wyzwaniem dla wielu producentów jest utrzymanie jakości produktu w momencie wejścia do sieci handlowych.

- Trzeba trzymać się jakości i nie zachłysnąć się tym, że już jesteśmy rozpoznawalni, nasz produkt jest znany. Nie można wówczas zejść do masówki aby produkt nie zaczął tracić na jakości. To wielkie wyzwanie, zarówno po stronie producentów, jak i sieci. Współpracując z Lidlem musieliśmy wywalczyć żeby nasze owoce stały bliżej chłodziarek, bo tam jest niższa temperatura i będą dłużej świeże. Nasze owoce muszą też być traktowane delikatnie, np. nie mogą być wysypywane do pojemników jak kartofle. Musieliśmy postawić twarde warunki: Utrzymamy jakość, na której sieci zależy tak samo jak nam, ale musimy razem dbać o ten produkt. Tak samo wszystkie inne marki lokalne z oznaczeniami muszą walczyć o to żeby ich produkt był wyróżniony, ustawiony w dobrym miejscu w sklepie i widoczny. W promocji produktów regionalnych długa droga przed nami, musimy wyznaczać nowe trendy, ale i uczyć się od najlepszych - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11170

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane