REKLAMA
REKLAMA

Food Show 2017: Żywność - najlepsza wizytówka promocyjna Polski (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 20 marca 2017 12:57

Food Show 2017: Żywność - najlepsza wizytówka promocyjna Polski (pełna relacja) Uczestnicy debaty "Żywność - najlepsza wizytówka promocyjna Polski", fot. PTWP

Sektor rolno-spożywczy w Polsce jest jednym z beneficjentów ustrojowej transformacji i znajduje się w kluczowym momencie rozwoju. Jednak w zmieniających się realiach gospodarczych w Europie i na świecie Polscy eksporterzy muszą szukać dla swoich produktów innych przewag niż cena, a nawet jakość. Wobec nasilających się tendencji protekcjonistycznych, Polska żywność z pewnością potrzebuje mocnej marki – mówili paneliści sesji inauguracyjnej „Żywność – najlepsza wizytówka promocyjna Polski”, odbywającej się w ramach FoodShow 2017 w Katowicach.

REKLAMA

Andrzej Gantner przekonywał o zasadności przekazu o smaku polskiej żywności. – Słowo „smakuje” to dobre słowo, by wypromować naszą żywność. Chciałbym, żebyśmy przez 20 lat poświęcili się konsekwentnej pracy i promocji produktów znad Wisły, a nie tylko o tym dyskutowali.
Spróbujmy być konsekwentni w tym kreowaniu. Pamiętajmy o Czechach - oni lubią nasza żywność, kupują jej cztery razy tyle, co Chińczycy. Co to oznacza? Że nie musimy ich przekonywać, że jest smaczna, ale że jest bezpieczna, bo zrobiono nam czarny PR. Musimy tez uważać, bo jeśli jesteśmy dobrzy, to jesteśmy atakowani. Kontrola żywności musi być u nas spójna i obejmować 100 proc. produkcji. Każda afera to ogromne straty wizerunkowe.

Z przedstawicielem PFPŻ zgodził się Krzysztof Woźnica. – Czarny PR sprawia, że szukamy współpracy z zagranicznymi instytucjami, aby trafić na półki poza Polską. Od dostawców również wymagamy jakości. Ostatni rok przyniósł poprawę, jeśli chodzi o wieprzowinę, ale wiele jest jeszcze do zrobienia – mówił prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

- Determinacja i konsekwencja w działaniu spowodowały, że po 25 latach transformacji jesteśmy tu gdzie jesteśmy, a odejście od konkurowania ceną oznacza np. konkurowanie marką i jakością. Są firmy zagraniczne, które działają 150 lat i przez ten czas budują markę, a nasze firmy robią to dopiero od 25 lat. Pomysł, żeby promować polskie produkty jest dobrym pomysłem i wierzę w pasję polskich przedsiębiorców, więc dajmy sobie czas i nie frustrujmy się. Giganci tego świata budowali swoją pozycję przez 100-150 lat – podsumował dyskusję Paweł Stamburski, dyrektor departamentu sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK.
.

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA