PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Food trucki – chwilowy trend czy stały segment branży gastronomicznej?

Autor: pr 26 kwietnia 2016 12:39

Ponad 4 tysiące food trucków – tyle restauracji na kółkach naliczono w Stanach Zjednoczonych w 2015 roku. Ich łączny przychód wyniósł ponad miliard dolarów. W Polsce ten biznes rozwija się równie dynamicznie, ale czy na naszym rynku jest to sezonowy interes czy może segment, który już na stałe wpisał się do rodzimej branży gastronomicznej?




REKLAMA

Obecnie w Polsce jest ponad 300 food trucków, których oferta jest na tyle różnorodna, że popularne zloty mobilnych restauracji to bogactwo smaków i kulinarna uczta. W polskich food truckach znajdziemy nie tylko charakterystyczne dla tej branży amerykańskie burgery, ale również desery, przysmaki meksykańskie czy dania wywodzące się z konkretnego regionu świata, np. placki alzackie.

– Rynek Food Trucków to bardzo dynamicznie rozwijająca się gałąź street food’u w Polsce. Food Trucki to bardzo elastyczny model biznesowy, który odpowiada szybko na potrzeby rynku. W przeciwieństwie do lokalu stacjonarnego nie ma stałych godzin i miejsc sprzedaży. Jest tam, gdzie rzeczywiście coś się dzieje. Pracuje wtedy, gdy jest realna potrzeba, co pozwala uniknąć niepotrzebnych kosztów. To świetny rynek pracy dla wielu młodych i ambitnych ludzi. To nie chwilowa moda, a dział gastronomii, który będzie się prężnie rozwijał tak jak ma to miejsce od wielu lat chociażby w Stanach – komentuje Katarzyna Mirecka z food trucku La Chica.

Rosnąca liczba food trucków w Polsce wskazuje, że branża dynamicznie się rozwija. Jak więc wyróżnić się na tle rosnącej liczby konkurencyjnych wozów z jedzeniem?

 – Ważny jest oryginalny pomysł, ciekawa historia w tle i bardzo dobry produkt końcowy, bo konkurencja jest już bardzo silna w tej chwili – mówi Katarzyna Mirecka. Jak w całej branży gastronomicznej ważny jest każdy detal, jednak w food truckach bardzo istotne jest szybkie wydawanie jedzenia, aby nie tworzyły się kolejki, a klient szybko otrzymywał swoje zamówienie. – Robić swoje! Nie kopiować innych i pamiętać o wszystkich szczegółach, a nie tylko o podstawach. Wszystko ma znaczenie, a nie tylko jedno danie – radzi Piotr Staszczyński, manager Pasibusa.

– Klienci bardzo mocno przywiązują się do swoich ulubionych lokali przede wszystkim w gastronomii. Wiemy, że aż 61% osób jest lojalnych restauracjom i barom. Tę wiedzę możemy wykorzystać właśnie w food truckach i wprowadzić program lojalnościowy, który wzmocni naszą wieź z klientem – mówi Tomasz Bucholc, współtwórca i CEO aplikacji lojalnościowej Kekemeke.

Wysoka konkurencja na rynku food trucków sprawia, że każda furgonetka z jedzeniem powinna wyróżniać się swoją ofertą i wysoką jakością. Klienci to docenią i chętniej wrócą, gdy w zamian za kupionego burgera czy frytki belgijskie otrzymają nagrodę.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA