REKLAMA
REKLAMA

Footfall i współczynnik konwersji dają pełny obraz efektywności sprzedaży w sklepie

Autor: dlahandlu.pl/cleverpath 29 stycznia 2013 09:43

Liczenie ludzi w sklepie oraz analiza współczynnika konwersji zapewniają informacje, których nie posiadamy posługując się tylko wynikami sprzedażowymi. Współczynnik konwersji w odróżnieniu od suchych wyników sprzedażowych daje nam bardzo ważną informację: ilu ludzi dokonało, a ilu NIE dokonało zakupu w naszym sklepie - informuje Mateusz Skwarka, Chief FootFall Analyst w firmie Cleverpath.

REKLAMA

Wielu zarządzających punktami sprzedaży jest usatysfakcjonowana z rosnącej sprzedaży. A co jeśli sklep mógłby osiągnąć jeszcze wyższe wyniki, ale nikt nie kontrolował liczby odwiedzających (ang. footfall) i ich konwersji? Sklep został najprawdopodobniej odwiedzony przez więcej klientów, natomiast współczynnik konwersji mógł w tym czasie wykazać tendencję malejącą. Sytuacja taka powoduje zwiększenie się tak zwanego niewykorzystanego potencjału - czyli potencjału osób, którzy weszli do naszego sklepu, ale nie dokonali zakupu. Złudne wrażenie możemy również odnieść przy porównaniu dwóch sklepów wewnątrz sieci handlowej. Sytuację prezentuje poniższy przykład.
Sklep A osiągnął w danym tygodniu przychód w wysokości 40 tys. PLN, a sklep B 65 tys. PLN. Na pierwszy rzut oka sklep B wydaje się efektywniejszy, ale dokładny wgląd w liczbę odwiedzających i konwersję daje nam pełen kontekst:
Sklep A Sklep B
Przychód 40 000 PLN 65 000 PLN
Średnia wartość zakupu 100 PLN 100 PLN
Liczba odwiedzin (footfall) 1 000  2 000
Liczba wydanych paragonów 400 650
Współczynnik konwersji 40 proc.   32,5 proc.

Pomimo, że sklep A miał niższy przychód o 38 proc., to wypracował go z ruchu o 50 proc. niższego niż sklep B. Wysoka sprzedaż sklepu B w tym przypadku wynika z dużego ruchu, a nie z wysokiej efektywności miejsca sprzedaży. W związku z tym sklep A powinien zainwestować w kampanię reklamową, która zwiększy liczbę odwiedzających sklep, podczas gdy sklep B powinien popracować nad przekonwertowaniem większej liczby odwiedzających w klientów. Dopiero po podniesieniu średniego współczynnika konwersji inwestycja w reklamę będzie miała sens. Podobnej analizy można dokonać w skali jednego sklepu w ujęciu czasowym. Dzięki temu uzyskujemy informację, które pory dnia i tygodnia są najbardziej efektywne, a w których konwersja nagle spada.
Warto zatem pamiętać o liczeniu ludzi odwiedzających nasz sklep i współczynniku konwersji. Metryki te dają nam przydatny kontekst, którego nie pozyskamy, analizując same wyniki sprzedażowe - podsumowuje Mateusz Skwarka, Chief FootFall Analyst w firmie Cleverpath.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13208

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA