Forum Polskiego Handlu: Podatek tak, ale taki, który pomoże rozwojowi polskiego handlu

Autor: dlahandlu.pl 25 listopada 2015 16:09

Forum Polskiego Handlu: Podatek tak, ale taki, który pomoże rozwojowi polskiego handlu

Forum Polskiego Handlu, powołane przez takie sieci handlowe jak Piotr i Paweł, MarcPol, Stokrotka, Eko Holding, Topaz, Arhelan, Polomarket, Piotruś Pan, Media Expert, PSB, Agata Meble stoi na stanowisku, że podatek obrotowy w proponowanej obecnie formule wzmocni najmocniejsze zagraniczne sieci handlowe. Dlatego FPH proponuje zrezygnowanie z kryterium powierzchni, wprowadzenie stawek progresywnych od wysokości obrotu oraz opodatkowanie sektora e-commerce.

Multimedia:

Forum Polskiego Handlu ma zamiar zrzeszać firmy polskie i z polskim kapitałem. Firmy zrzeszone w FPH nie wypowiadają się przeciwko podatkowi jako takiemu. Uważają nawet, że cele prospołeczne, które przyświecają ustawodawcy są warte wsparcia. Stoją jednak na stanowisku, że jeżeli podatek ten ma w jakikolwiek sposób być impulsem do ochrony i rozwoju polskich przedsiębiorstw powinien zostać skonstruowany bez brania pod uwagę kryterium powierzchni, gdyż to kryterium zachęca międzynarodowe spółki do inwestowania w małe powierzchnie i nie obejmuje podatkiem małych placówek, które należą do dużych koncernów lub funduszy inwestycyjnych. Wprowadzenie podatku progresywnego byłoby szansą, zdaniem przedstawicieli FPH na uporządkowanie sytuacji na rynku handlowym w Polsce, który 25 lat temu został zalany przez międzynarodowe firmy. Polska jest jedynym krajem w Europie, gdzie 9 z 10 największych firm handlowych to przedsiębiorstwa zagraniczne. Na dużą ochronę swojego rynku zdecydowała się Francja, gdzie największe firmy handlowe to przedsiębiorstwa francuskie. Zdaniem FPH należy brać przykład z takich krajów, jak Francja, które chronią swój rynek i wspierają własne firmy w walce z międzynarodową konkurencją.

Trzeci z postulatów, czyli objęcie podatkiem nie tylko tradycyjnych sklepów, ale także internetowych jest zdaniem przedstawicieli FPH propozycją, która będzie wyrównywała szanse podmiotów tradycyjnych wobec internetowych na rzetelne konkurowanie ceną. Jeżeli e-sklepy nie będą płaciły 1-2 proc. podatku od obrotu będą mogły zdobyć taką przewagę cenową już na stracie.

Przedstawiciele FPH uważają, że prognozy czy i jak podatek przełoży się na konsumentów są zabawami arytmetycznymi. W rzeczywistości nie da się tego wyliczyć.

Forum Polskiego Handlu zgłosiło swoją gotowość do spotkania z autorami ustawy o "podatku od hipermarketów" i przedstawienia swoich argumentów. Jednocześnie chcą być głosem polskiego biznesu, także dostawców, którzy uważają, że ich obecność na półkach sklepowych jest coraz bardziej ograniczana. Przedsiębiorcy zrzeszeni w FBH uważają bowiem, że POHiD, który zrzesza zagraniczne koncerny takie, jak: Auchan, Carrefour, Castorama, Galec (E.Leclerc), Jeronimo Martins Polska (Biedronka), Kaufland, Lidl, METRO GROUP (Makro, Saturn), Pepco, Schiever (bi1), Transgourmet (Selgros), Tesco, Żabka (Żabka i Freshmarket) nie reprezentuje ich interesów. 

Władze Forum Polskiego Biznesu stanowią: Mirosław Podeszwik, dyrektor generalny sieci Polomarket, Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł oraz Eugeniusz Liszyk, członek zarządu sieci Media Expert.

 

Stanowisko polskich przedsiębiorców do pobrania w oknie po lewej.

 

   

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • klops 2015-12-07 23:00:09

    Pis za dużo może stracić jeśli nie wprowadzi poprawek. A jeśli wprowadzi to sporo zyska w oczach polskich firm, no i pewnie znacznej częsci Polaków

  • graba 2015-12-06 13:44:05

    Zobaczymy, nie mów hop. Rozwiązanie brzmi lepiej niż PIS zaproponował, ale póki nie zostanie wdrożone nie można odetchnąć.

  • sika 2015-12-04 17:33:54

    I tak tez pewnie będzie. Pomysł FHP trafił do Szydło i teraz wsyzstkoo będzie git.

ZOBACZ WSZYSTKIE (16)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane