Francuzi kupują produkty bio w sieciach Carrefour i Leclerc

Autor: Zespół WPHI na podstawie: Libre Service Actualités (LSA), raportu Agence Bio oraz źródeł własnych 17 maja 2016 10:03

Blisko 88% Francuzów deklaruje okazjonalne spożycie artykułów bio, wśród nich 33% robi ekologiczne zakupy przynajmniej raz w tygodniu. Produkty bio najczęściej kupowane są w super- i hipermarketach (74,2%), udział wyspecjalizowanych sklepów jest znacznie mniejszy (37,8%), niemniej mają one znacznie słabiej rozwiniętą sieć sprzedaży - podaje WPHI.

W kategorii dużych sklepów Carrefour i Leclerc dystansują rywali, przyciągając odpowiednio 41% i 39% konsumentów. Dalej są to: Auchan (24%), Intermarche (22%), Super U, Hiper U (19 %), Lidl (16 %).

Segment sklepów specjalistycznych należy do marki Biocoop, w której zaopatruje się 26% klientów. Na kolejnych miejscach plasują się La Vie Claire (17%) i Naturalia (11%).

Na rynku jest miejsce dla wszystkich kanałów dystrybucji, od hipermarketów, poprzez producentów i specjalistów, aż po drobnych sprzedawców. Wszystkie te punkty sprzedaży uzupełniają się wzajemnie i mają pozytywny wpływ na wielkość sprzedaży, czego mogłyby pozazdrościć inne sektory gospodarki.

Wartość rynku produktów bio wyniosła w 2015 roku 5,5 mld euro, czego ponad 500 milionów euro wygenerowały trzy grupy produktów: mleko (228,6 mln euro), jajka (201,5 mln) i soki owocowe (116,2 mln). Pozostałe kategorie nie przekraczają 100 milionów przychodów, niemniej notują one dużą dynamikę wzrostu jak np. łosoś wędzony (+18,8%), mięso mielone (+17,6%), produkty zbożowe (+17%) oraz szynka gotowana (+14,8%).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane