Franczyzobiorca SPAR: Marka własna pozwala konkurować z dyskontami

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2012 11:59

Franczyzobiorca SPAR: Marka własna pozwala konkurować z dyskontami

- Bardzo ważną rzeczą, jaką ma sieć SPAR to marka własna, dzięki której stajemy się też konkurencyjni dla dyskontów takich jak Lidl czy Biedronka - mówi Maciej Antoniuk, franczyzobiorca 4 sklepów w sieci SPAR

Dlaczego zdecydował się Pan na franczyzę w sieci SPAR?

- Od samego początku wierzyliśmy, że aby być konkurencyjnym na rynku należy się łączyć. Wiadomo, że w grupie można więcej. Obserwując rynek zachodni można powiedzieć, że tylko najsilniejsi mają największe szanse na przetrwanie w dobie kryzysu.
Nie zawsze jednak jest tak, jak by się chciało. Handel zaczynaliśmy z inną siecią. Jednak po pewnym czasie okazało się, że jest nam z nimi nie po drodze. Rozstaliśmy się, co z dzisiejszej perspektywy oceniam jako dobre rozwiązanie. Przez pół roku byliśmy bez marki. Ten okres pokazał nam, jak wiele otrzymujemy od sieci. Musieliśmy zajmować się wszystkim : od gazetek po firmową odzież roboczą. W tym czasie tylko utwierdziliśmy się w naszym myśleniu na temat bycia zrzeszonym w sieci. Weszliśmy do sieci SPAR i okazuje się, że marka SPAR jest dobrze postrzegana przez Polaków i obcokrajowców. Jest to dla nas strzał w dziesiątkę. Poza tym prawa do marki na Polskę ma od 2 lat Bać-Pol co dla mnie jest bardzo istotne, chociażby dlatego, że widzę jak bardzo ta sieć się rozwija.
Szukaliśmy przede wszystkim solidnego partnera, za którą stoi firma mająca duże doświadczenie w branży spożywczej. SPAR spełniał wszystkie te wymagania. Bać-Pol zapewnia nam zaplecze logistyczne, SPAR zaś obsługę marketingową oraz służy pomocą w różnych problemach sklepowych.
Szukaliśmy też sieci, w której współpracuje się na zasadach partnerskich. Wiem z doświadczenia, że nie w każdej sieci jest to tak robione. My cenimy sobie partnerstwo. Dlatego po 5 latach funkcjonowania firmy na rynku mamy 5 sklepów, w tym 4 w sieci SPAR i podpisane umowy z siecią SPAR na nowe 2 sklepy, które będą otwarte w najbliższym czasie
Ważne jest też to, że SPAR posiada Program Dobrego Klienta, dzięki któremu klient bardziej wiąże się ze sklepem. Bardzo ważną rzeczą, jaką ma sieć SPAR to marka własna, dzięki której stajemy się też konkurencyjni dla dyskontów takich jak Lidl czy Biedronka.


Jakie szkolenia Pan przeszedł? Jakie wsparcie otrzymał Pan od centrali?

- Nasza firma jest zdania, że dobry pracownik to wyszkolony pracownik. Dlatego też, jak tylko jest możliwość to wysyłamy naszych pracowników na różnego rodzaju szkolenia. Wiele rzeczy się zmienia, wiele można podpatrzeć.
Przy każdym otwarciu sklepu SPAR pracownicy są szkoleni z różnych dziedzin pokrewnych handlowi. My bardzo dużą wagę przywiązujemy relacjom z klientem. Tu też nasi pracownicy przeszli takie szkolenia zorganizowane przez centralę. Przeszli także szkolenia dotyczące układania towarów.

  • ha 2012-03-05 11:03:16

    sruty tuty SPAR padaka

  • 2 2012-01-23 17:55:12

    szkoda że to nie jedyny problem sieci i jej franczyzobiorców :(

  • 1 2012-01-23 15:42:46

    Jeden z dyrektorów hali opowiada partnerom, że marka własna nie sprzedaje się...

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane