Fresh24.pl myśli o ekspansji na kolejne regiony, a nawet za granicę

Autor: dlahandlu.pl 17 listopada 2010 11:28

Fresh24.pl myśli o ekspansji na kolejne regiony, a nawet za granicę

W pierwszym etapie rozwoju fresh24.pl planuje umocnienie pozycji rynkowej na warszawskim rynku e-grocery oraz jak najszybsze osiągnięcie progu rentowności. Firma szacuje, że w 2014 r. zdobędzie od 5 do 15 proc. warszawskiego rynku supermarketów online. W kolejnym etapie fresh24.pl rozszerzy swoją działalność o co najmniej jeden region w Polsce. Wybór regionu będzie uzależniony od wyników analizy demograficznej i logistycznej.

- Firma zamierza sfinansować ekspansję geograficzną w Polsce z gotówkowych nadwyżek operacyjnych z działalności w aglomeracji warszawskiej. Nie jest jednak wykluczona decyzja o kolejnej emisji akcji w celu częściowego bądź pełnego sfinansowania planów ekspansji - deklaruje Tomasz Trojanowski, prezes Fresh24.pl.

Spółka w średnim i długim okresie rozpatruje również możliwość ekspansji zagranicznej do wybranych miast spełniających kryteria logistyczno-demograficzne. Firma planuje osiągnąć próg rentowności po 3,5 roku od rozpoczęcia działalności operacyjnej. Spółka chce pozyskać z NewConnect ok. 4 mln zł i planuje wykorzystać wpływy z emisji akcji na sfinansowanie kapitału obrotowego oraz modernizację operacji magazynowej, sfinansowanie kampanii marketingowych, nakładów na doskonalenie aplikacji IT i refinansowanie
działalności.
W ciągu roku działalności we Fresh24.pl zarejestrowało się ponad 4,4 tys. klientów, a ich liczba rośnie średniomiesięcznie o kolejne 20 proc. Sprzedaż za 6 miesięcy 2010 roku ponad dwukrotnie przewyższała przychody z drugiej połowy roku 2009.

Według szacunków Fresh24.pl, rynek e-grocery w Polsce w ciągu następnych 5 lat powinien wzrosnąć do poziomu minimum 450 milionów zł. i maksimum 1,7 miliarda zł. Przy dość konserwatywnym założeniu średniorocznej stopy wzrostu e-grocery na poziomie 20 proc. i wartości rynku w roku 2009 na poziomie 150 milionów zł., segment ten osiągnąłby w roku 2014 wielkość około 450 mln zł. Przy założeniu, że po 7 latach działalności na polskim rynku udział e-grocery w wartości sprzedaży detalicznej wyniesie 0,7 proc. i wartość sprzedaży detalicznej będzie rosnąć w średniorocznym tempie 2 proc., to branża e-grocery w roku 2014 osiągnęłaby poziom ponad 1,7 miliarda zł.

Sprawdź ceny w sklepie fresh24.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane