Frisco.pl: Za przeciętny koszyk w I półroczu br. klienci zapłacili ponad 250 zł

Autor: dlahandlu.pl 24 sierpnia 2016 14:11

W pierwszym półroczu 2016 roku przeciętny konsument wydał na zakupy we Frisco.pl ok. 250 zł, co jest kwotą nieco mniejszą niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Średnia liczba produktów w jednym zamówieniu w 2016 roku wzrosła o średnio 6 proc.

– Niższa wartość koszyka w pierwszej połowie 2016 roku w porównaniu z 2015, przy większej liczbie produktów, wynika ze zmiany polityki cenowej, jaką wprowadziliśmy w październiku 2015 roku – mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl. – Obniżyliśmy ceny, które obecnie kształtują się na poziomie hipermarketów czy dyskontów, więc nasi klienci nie muszą wybierać między wygodnym zamawianiem w sieci, a czasochłonnymi zakupami w sklepach stacjonarnych.

Polacy przekonują się do wysokiej jakości produktów kupowanych online i coraz częściej wybierają artykuły świeże, takie jak owoce i warzywa. W 2015 roku 63% koszyków, zawierało te produkty, natomiast obecnie już 71%. W pierwszym półroczu 2016 największą popularnością cieszyły się cytryny i banany, z warzyw najczęściej wybierano czerwoną paprykę. Jednocześnie te artykuły znalazły się w Top 5 najczęściej kupowanych produktów. Średnie wydatki na owoce i warzywa przypadające na jeden koszyk wzrosły o blisko 15% w 2016 roku. Podobny wzrost widać w kategorii świeża żywność (mięso, nabiał). Klienci coraz bardziej przekonują się do świeżych produktów dostarczanych bezpośrednio od dostawców pod indywidualne zamówienia. To rozwiązanie na rynku dostępne jest wyłącznie we Frisco.pl. W pierwszej połowie 2016 roku produkty z kategorii świeża żywność znalazły się w 81% koszyków, kiedy jeszcze rok temu odsetek ten wynosił 71%.

– Naszą największą przewagą jest dostarczanie świeżych produktów bezpośrednio od dostawców. Produkty zamawiane we Frisco nie leżą na półkach sklepowych. Są staranie pakowane pod indywidualne zamówienie danego klienta oraz odpowiednio zabezpieczane na czas dostawy. To wszystko sprawia, że artykuły kupione na Frisco.pl są zawsze świeże i pokonują najkrótszą drogę od dostawcy pod dom klienta – podsumowuje Tomasz Dębowski.

W pierwszym półroczu 2016 roku częstotliwość robienia zakupów spożywczych na Frisco.pl wzrosła o prawie 13% w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku. Najpopularniejszy dzień składania zamówień pozostał ten sam – nadal najwięcej zamówień robionych jest w czwartek (18,4%), a najczęściej odbieramy dostawy w piątki (19,17%). Sposób robienia zakupów spożywczych w sieci wśród Polaków różni się także m.in. ze względu na płeć: aż 92% użytkowników Frisco.pl stanowią kobiety, jednak średnio na pojedyncze zakupy wydają o około 40 zł mniej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane