REKLAMA
REKLAMA

Frisco.pl: Zwiększa się udział ekologicznych produktów w wielkanocnym koszyku

Autor: dlahandlu.pl 18 marca 2016 12:12

Frisco.pl: Zwiększa się udział ekologicznych produktów w wielkanocnym koszyku fot. shutterstock

Jak pokazują dane internetowego supermarketu Frisco.pl, sprzedaż eko warzyw, wyrobów nabiałowych czy wędlin zamówionych w tym e-sklepie była w okresie przedświątecznym w 2015 roku o niemal 10 proc. wyższa niż w tym samym czasie rok wcześniej, a produkty ekologiczne znajdowały się w blisko co czwartym koszyku zakupowym.

REKLAMA

Bio żywność coraz częściej trafia na wielkanocne stoły Polaków.  Popyt na ekologiczne jajka w ujęciu rok do roku zwiększył się wówczas o 28 proc., w przypadku eko kiełbas było to 18 proc. Jeszcze wyraźniejszy wzrost popularności zanotowała zaś bio rzodkiewka, której sprzedaż rok do roku podwoiła się. Rosnące zainteresowanie bio żywnością Frisco.pl obserwuje również przed tegorocznymi świętami.

- Dzisiejszy konsument staje się coraz bardziej „smart”. Chce poprawiać jakość swojego życia, a e-zakupy mu to umożliwiają. Sklepy takie jak Frisco mają bowiem bardzo szeroki asortyment, a potrzebne rzeczy można kupić w dowolnym miejscu i czasie. To więc doskonała alternatywa do długich, uciążliwych wizyt w hipermarketach. Przed świętami nabiera to dla klientów szczególnego znaczenia, bo nie muszą marnować cennego czasu w kolejkach i mogą przeznaczyć go na to, co naprawdę ważne. Przy okazji Wielkanocy obserwujemy też inny trend, jakim jest rosnąca popularność żywności ekologicznej. Zawiera ją w tym czasie niemal jedna czwarta wszystkich koszyków klientów. Widać, że coraz częściej chcąc żyć wygodnie, konsumenci pragną też mieć produkty wysokiej jakości – mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl.

Jak wynika z analizy Frisco, przed ubiegłorocznymi świętami produktem, który pojawiał się w największej liczbie zamówień zawierających artykuły ekologiczne były bio jajka. Spośród warzyw najwięcej eko-koszyków zawierało marchew, młode ziemniaki, czosnek, buraki, włoszczyznę oraz cukinię. Klienci chętnie zamawiali też bio pomidory, ogórki czy kojarzącą się z Wielkanocą rzodkiew. W kategorii mięs królowały zaś szynka, wędzonka i kiełbasy. Osoby kupujące ekologiczny nabiał na świąteczny stół wybierały najczęściej twaróg, śmietanę i mleko.

Dane Frisco pokazują, że Wielkanoc szczególnie sprzyja modzie na eko produkty. Porównując miesiąc przedświąteczny do poprzedniego w 2015 roku widać, że liczba sprzedanych opakowań bio jajek wzrosła o 18 proc. Wśród ekologicznych mięs największe procentowe wzrosty dotyczyły kiełbasy (37 proc.) i boczku (32 proc.). Co ciekawe, zmiana procentowa w przypadku eko pomidorów wyniosła aż 272 proc.

 Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych w e-sklepie w miesiącu wielkanocnym i miesiącu bezpośrednio go poprzedzającym w 2015 roku. Do porównania wykorzystane zostały dane z analogicznych okresów 2014 r.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA