PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

FRSiH: HoReCa - obiecujący kanał zbytu dla producentów żywności - pełna relacja

Autor: portalspozywczy.pl 21 października 2016 19:47

FRSiH: HoReCa - obiecujący kanał zbytu dla producentów żywności - pełna relacja fot. Żelazna Studio

Rynek HoReCa w Polsce, choć rośnie od kilku lat i wciąż ma perspektywy wzrostu, czekają takie przeszkody jak choćby zakaz handlu w niedziele, rosnące koszty pracy czy inflacja cen żywności. Poza tym branża stale zmaga się z wyzwaniem znalezienia idealnego dostawcy surowców – wynika z debaty „Rynek HoReCa – perspektywiczny kanał zbytu dla producentów żywności”, która odbyła się w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu”.

REKLAMA

Sytuacja na polskim rynku gastronomicznym przedstawia się korzystnie. Według danych GUS, w 2015 sprzedaż detaliczna w punktach gastronomicznych wzrosła o 6,8% r/r i wyniosła 29,7 mld zł (wzrost o 1,9 mld zł w porównaniu z 2014 rokiem). Trend wzrostowy utrzymuje się od kilkunastu lat, a średnia stopa wzrostu rynku w okresie 2000-2015 wyniosła 4,8%.

HORECA ROŚNIE W SIŁĘ

- Od czterech lat – kiedy marka 7th Street Grill&Bar działa na rynku - obserwujemy wzrost liczby osób odwiedzających lokale gastronomiczne oraz wzrost wydatków klientów restauracji, co wiąże się z tym, że Polacy już nie tylko zamawiają danie główne, ale także desery, kawy i napoje. Widzimy też, że rośnie liczba osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z jedzeniem poza domem. Duży wpływ na to mają programy i seriale kulinarne pokazujące pracę w restauracjach – komentował Łukasz Błażejewski, dyrektor ds. rozwoju sieci.

- Badamy to jak często klienci do nas wracają i wyniki są bardzo pozytywne – dodał.

Jego zdaniem, perspektywy rozwoju rynku są spore. Jednak nad branżą wiszą czarne chmury w postaci wyzwań spowodowanych nowymi regulacjami prawnymi szykowanymi przez rząd, taki jak choćby zakaz handlu w niedziele czy zmiana interpretacji przepisów podatkowych. - To może osłabić pozycję wielu firm z branży, ale raczej znacząco nie wpłynie na ceny dań, a co za tym idzie, odwiedzalność lokali – mówił Łukasz Błażejewski.

W tej chwili w Polsce działa 11 lokali 7th Street Grill&Bar. - Do końca roku otworzymy jeszcze trzy. Tak się złożyło, że najmocniej działamy na rynku warszawskim – za chwilę nastąpi otwarcie szóstej lokalizacji w stolicy. Widzimy taką prawidłowość, że duże sieci 1/4 lokali prowadzą w Warszawie i osiągają z tego biznesu już około 40 % przychodów. Wpisujemy się więc w regułę tego polskiego rynku gastronomicznego – przyznał.

Zdaniem Łukasza Błażejewskiego jest też sporo przedsiębiorców zainteresowanych prowadzeniem restauracji. Do firmy zgłasza się rocznie ponad 200 takich potencjalnych franczyzodawców. Niestety tylko kilka lub kilkanaście ofert kończy się podpisaniem wiążącej umowy. – Ale rośnie chęć konsolidacji rynku gastronomicznego poprzez przystąpienie do znanej sieci – dodał.

więcej na portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA