PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

FRSiH: O wyborze produktów często decydują emocje

www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 20:18

Do zbudowania mocnej marki potrzebna jest przede wszystkim stała obecność produktu na półce. Towar musi być widoczny. Ważne jest także dotarcie do emocji konsumenta – podkreślał podczas debaty FRSiH Edward Bajko, prezes zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.



Wystąpienie prezesa Spomleku otworzyło debatę „Proces budowania marki od no name do produktu markowego”. Jako case study przedstawiciel branży mleczarskiej przedstawił proces budowania marek serów Serenada i Bursztyn. Jednym ze sposobów na zbudowanie silnych produktów w portfolio firmy było odejście od logo na opakowaniu i stworzenie samodzielnych marek. Bardzo ważnym czynnikiem była też stała obecność na półkach sklepowych. Firma postawiła ponadto na reklamy odwołujące się do emocji.

Prezes Spomleku rozróżnił nieemocjonalne zakupy produktów w celu  zaspokojeniu głodu oraz – emocjonalne, kiedy zaspokajamy także innego rodzaje potrzeby. O ile podczas zakupów nieemocjonalnych znaczenie ma cena, o tyle przy zakupach emocjonalnych decydują inne czynniki. Coraz częściej kupujemy i spożywamy konkretne produkty spożywcze dla przyjemności, z pewnego rodzaju snobizmu czy z powodu okazji. Zmienia się styl konsumpcji, nawyki i sposób życia. Z tego powodu, zdaniem Bajko, warto segmentować klientów ze względu na nastrój zamiast tradycyjnego podziału na wiek czy płeć.

Prezes Spomleku podkreślił również, że budowanie marki polskiego produktu należałoby zacząć od wzrostu świadomości konsumenckiej - zanim świat uwierzy, że mamy świetne produkty, sami musimy w to uwierzyć. Powinniśmy stworzyć coś na kształt dobrego snobizmu na polską żywność i bez kompleksów zacząć chwalić to, co polskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane