REKLAMA
REKLAMA

Gazetki handlowe najczęściej wydają sieci cash&carry, najrzadziej sieci budowlane i elektro-AGD

Autor: MondayNews.pl 3 listopada 2015 09:12

Z analizy strategii promocyjnej, przeprowadzonej w 170 sieciach handlowych przez instytut badawczy ABR SESTA, wynika, że w I i II kwartale 2015 roku opublikowały one 3840 gazetek, z czego 2664 to gazetki do benchmarku. Najczęściej wydają je sieci Cash&Carry tj. średnio 9 gazetek w miesiącu.

REKLAMA

Sieci z kanału Cash&Carry – m.in. Makro Cash&Carry oraz Selgros mają kilka segmentów klientów tj. właścicieli sklepów i horeca, klientów biurowych oraz zwykłych konsumentów, co ma znaczenie, biorąc pod uwagę częstotliwość wydawania gazetek. Dla każdego z nich przygotowywana jest komunikacja, która jest dopasowana do ich zapotrzebowania. Najrzadziej gazetki wydają sieci budowlane oraz Elektro-AGD (średnio 1,5 gazetki w miesiącu).

- Liczba gazetek promocyjnych prawdopodobnie będzie powoli rosnąć, ale ich czas obowiązywania ulegnie skróceniu. Sieci handlowe chcą, aby klient miał jak najczęstszy kontakt z ich marką. Liczy się nie tylko produkt i cena, ale również wizerunek sieci. Dlatego można się spodziewać, że będą one niejako zmuszone propagować zmianę nawyków żywieniowych oraz promować kategorie ze zdrowymi produktami - mówi Marcin Dobek z instytutu badawczego ABR SESTA.

Sieci handlowe najczęściej reklamują w gazetkach produkty FMCG. Rośnie jednak udział produktów świeżych. Najwięcej powierzchni na ich promocję przeznaczają supermarkety (22%). Udział w powierzchni gazetki widoczny jest także w kanale convenience (małe sklepy osiedlowe – 17%). Dyskonty pod tym względem znajdują się na dalekiej pozycji (5% powierzchni). Wynika to z faktu, że w ich ofercie dostępne są produkty świeże, paczkowane np. wędliny i sery, ale są to produkty stało wagowe (zaliczane do kategorii FMCG). Natomiast nie ma ich w sprzedaży prowadzonej zza lady. Do kategorii świeżych w dyskontach zaliczane są więc warzywa i owoce.

Największą liczbą stron w gazetkach promocyjnych mogą się pochwalić sieci drogerii. Nie jest to jednak zaskakujące, ponieważ magazyn „Skarb Rossmana”, zawierający bogatą ofertę produktów, ma aż 124 strony, „hebe” - 100 stron, natomiast „Natura” - 68 stron. Z kolei w hipermarketach nastąpiła tendencja ich zmniejszania tj. gazetki posiadają nawet mniej stron niż publikacje dyskontów. Rzadziej wydawane są publikacje 32 stronicowe, częściej 16 stronicowe. Gazetki sklepów convenience posiadają najmniejszą liczbę stron (średnio 6). Najdłuższy czas obowiązywania mają gazetki sklepów budowlanych (średnio18 dni), a najkrótszy dyskonty (średnio 7 dni).

  • b prac. sieci handlowej 2015-11-03 19:00:48

    Krew zalewa czytających ten komunikat dostawców i producentów gdyż to nie makro ani selgros wydają gazetkę a właśnie zmusza się dostawców do sponsorowania strony w gazetce ze swym produktem a makro albo selgros tylko daje miejsce na szpalcie. To są olbrzymie nakłady i koszty. Ale rozłożone na dekady a jednorazowa cykliczna reklama w telewizji jest jeszcze droższa Lidla czy Biedronki i co!!!.Prawda jest taka że np. ani Biedronka ani np. Selgros nie ponoszą kosztów własnych za reklamę a ponoszą to kooperanci handlowi rozmyślnie nie nazywam ich partnerami bo są wykorzystywani!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12399

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA