PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Gazetki handlowe odzwierciedlają zmiany na rynku kawy

www.portalspozywczy.pl 18 listopada 2013 14:55

Konsumpcja kawy w Polsce z roku na rok rośnie. Zwiększa się wiedza konsumentów o kawie i oczekiwania z nią związane. Nie dziwi zatem fakt, że kawa to jedna z intensywniej promowanych kategorii w gazetkach handlowych. W ciągu pierwszych dziewięciu m-cy 2013 r. pojawiło się w tym segmencie wielu debiutów produktów, niektóre marki przeszły rebranding opakowań, pojawiły się nowe subkategorie. Rynek kawy jest konkurencyjny i dynamiczny, a gazetki handlowe stanowią odzwierciedlenie wszelkich zmian - wynika z badania firmy Hiper-Com.

Kawa jest jedną z intensywniej promowanych kategorii w gazetkach handlowych. Co więcej ilość zamieszczonych modułów promocyjnych wskazuje na trend wzrostowy.

- Analiza porównawcza trzech pierwszych kwartałów tego roku (styczeń- wrzesień 2013) z analogicznym okresem zeszłego roku wykazała, że liczba modułów promujących kawę w gazetkach handlowych wzrosła aż o 29 proc. Oferta produktów kawowych jest nie tylko liczniejsza, ale i bardziej zróżnicowana w stosunku do poprzednich lat. Na łamach gazetek pojawiły się produkty należące do nowych subkategorii, takie jak rozpuszczalna kawa smakowa czy kawa rozpuszczalna z dodatkiem mielonej. Regularnie pojawiają się nowości należące do asortymentu kaw specjalistycznych takie jak cappucciono, latte, mocha czy machiato. Zauważalny jest także wzrost popularności kaw z segmentu premium - podaje firma Hiper-Com.

Jak dodano w raporcie, rdzeń kategorii nadal stanowi pierwsza trójka: kawa mielona (40,5 proc. wszystkich modułów promujących kawę), kawa rozpuszczalna (38,3 proc.) oraz kawa ziarnista (8,2 proc.).

- Co ciekawe porównanie tegorocznych gazetek z zeszłorocznymi wykazuje, że w przypadku klasycznej kawy rozpuszczalnej ilość promocji zmniejszyła się o 3 pproc., natomiast segment kawy mielonej i ziarnistej zanotowały przyrost modułów promocyjnych. Z drugiej strony przeciwwagę dla spadków promocji klasycznej kawy rozpuszczalnej stanowić może wzrost liczby modułów promujących kawę w saszetkach typu 3w1 (1 punkt procentowy w górę) i 2w1 (0,3 punkty procentowe w górę). W porównaniu do zeszłego roku nie zmniejszył się także udział promocji kaw zbożowych, choć w stosunku do kawy ziarnistej, mielonej czy rozpuszczalnej jest on niewielki (2,5 proc. wszystkich modułów promujących kawę) - podano.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11415

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane