PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Gazetki handlowe są w stanie skłonić do zakupu 22 proc. czytelników

Autor: dlahandlu.pl 7 marca 2016 13:52

22% respondentów, którzy przeglądali gazetki w tygodniu poprzedzającym badanie, zadeklarowało, że taka forma komunikacji zachęciła ich do zakupów.

Odpowiedzi takie częściej padały w przypadku kategorii Food (30% zachęconych), gdzie liderem jest Biedronka (58% czytelników gazetki zachęconych do zakupu), a rzadziej w kategorii non-food (13% zachęconych) - lider Rossmann (31% czytelników wyraziło zachęcenie do zakupu).
Sieci o największym zasięgu czytelnictwa gazetek korzystają z klasycznej dystrybucji door to door i w systematyczny sposób ją kontrolują przy użyciu zewnętrznych audytorów.
O ile największym zasięgiem czytelnictwa bez względu na źródło pozyskania pochwalić się może Kaufland (62%), a marka Intermarche (61%) była najczęściej wskazywana przez respondentów, którzy otrzymali druki do skrzynki pocztowej, to jeśli spojrzymy na inne źródła pozyskania gazetki widać duże różnice. Badani, którzy deklarowali zabranie gazetki ze sklepu najczęściej wymieniali: Biedronkę - 30%, Ziko - 19% oraz Superpharm - 16%, natomiast wśród tytułów przeglądanych w internecie (WWW sieci handlowych, aplikacje na smartfony, strony WWW z różnymi gazetkami) dominowały: Saturn - 18%, Bricomarche i Super-Pharm - po 14%.
Badanie Czytelnictwa Gazetek jest prowadzone przez Instytut MANDS raz w miesiącu na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie mieszkańców miast Polski w wieku 18+, metodą MAPI (Mobile Assisted Personal Interview) przy wykorzystaniu tabletów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane