PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Gemius: Rośnie popularność e-zakupów w mniejszych miastach

Autor: dlahandlu.pl 12 października 2017 15:38

Gemius: Rośnie popularność e-zakupów w mniejszych miastach Fot. Shutterstock.com

Kupujący w sieci w 2017 roku to przeważnie osoby poniżej 50. roku życia (88 proc.), ze średnim lub wyższym wykształceniem (77 proc.), mieszkające w mieście (74 proc.) i dobrze oceniające swoją sytuację finansową (51 proc.). Nieco większymi fanami e-handlu są także kobiety (53 proc.) - wynika z raportu Gemiusa.

Najnowszy raport pokazuje, że w porównaniu z rokiem 2016 wśród kupujących online wzrósł odsetek osób w wieku 25-34 lat (obecnie jest to 29 proc. kupujących w porównaniu z 26 proc. w 2016 roku) i mieszkańców mniejszych miast (44 proc. w porównaniu z 40 proc. rok wcześniej). Na rzecz grupy z wykształceniem średnim i niższym zmalał udział osób z wykształceniem wyższym. Obecnie ukończenie wyższej uczelni deklaruje co trzeci polski e-konsument (30 proc. w porównaniu z 35 proc. w 2016 roku). Kupujący w sieci coraz lepiej oceniają swoją kondycję finansową – odsetek osób deklarujących ją jako dobrą rośnie od co najmniej dwóch lat i obecnie wynosi 51 proc. (w roku 2016 było to 46 proc.).

W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba e-konsumentów robiących zakupy w zagranicznych serwisach wzrosła z 10 do 16 proc. – Użytkownicy szukają tam produktów bardziej przystępnych cenowo oraz niedostępnych w Polsce. Wpływ na wzrost tego odsetka może mieć także wniosek ustawodawczy na poziomie Unii Europejskiej przewidujący zakaz stosowania geoblokowania oraz ujednolicenie cen przesyłek międzynarodowych – dodaje ekspertka Gemiusa.

Według badanych największą zaletą e-zakupów jest ich całodobowa dostępność (82 proc. wskazań). Na kolejnych miejscach w czołówce motywatorów zakupów online znalazły się: wygoda, rozumiana jako brak konieczności jechania do sklepu (77 proc.), oraz nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu (76 proc.).

Tym, co mogłoby zachęcić badanych do jeszcze częstszych zakupów w e-sklepach, są przede wszystkim dwa atrybuty związane z finansami – niższe koszty dostawy (62 proc. wskazań) oraz niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych (58 proc.). Natomiast wśród problemów, na które najczęściej wskazują e-konsumenci, oceniając zakupy w sieci, znalazły się: długie oczekiwanie na dostawę (38 proc.), wysokie koszty dostawy (37 proc.) oraz natrętne reklamy produktów, już wcześniej obejrzanych przez kupujących (36 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11370

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane