PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Gemius: W Polsce najwięcej reklam w sieci to produkty FMCG. Na Łotwie są to oferty, jak spędzić wolny czas

Autor: dlahandlu.pl 21 maja 2014 12:36

Firmy z branży spożywczej, telekomunikacyjnej oraz higienicznej mają największy udział w polskim rynku reklamy internetowej. Tak wynika z raportu firmy Gemius na temat aktywności reklamowej regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Blisko 40 proc. udziałów w wydatkach należy do firm z branży spożywczej (13 proc.), telekomunikacyjnej (13 proc.) i higienicznej (12 proc.). 

- (To efekt - red.) prześcigania się w pomysłach jak skutecznie zareklamować produkt, by w następstwie działań marketingowych zszedł on ze sklepowej półki - wyjaśnia Michał Wiśniewski, ekspert firmy Gemius od reklamy w sieci

Na Litwie i w Czechach niemal jedna piąta. kampanii reklamowych w sieci dotyczy sektora handlowego (odpowiednio 19 i 17 proc.), a na Łotwie są to firmy, które oferują produkty związane ze spędzaniem czasu wolnego (19 proc.).

W Czechach najmniej na reklamy wydają branże: napoje i alkohol (0,8 proc.).

Analizie poddano te kraje, w których monitoring kampanii internetowych, prowadzony przez firmę Gemius, obejmuje co najmniej 50 proc. rynku tj.: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Litwę, Łotwę, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację oraz Węgry. W zestawieniu uwzględniono dane zebrane w okresie od sierpnia 2013 do stycznia 2014 roku. Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, opracowania na temat najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane