Gemius: Wprowadzenie podatku od e-handlu zmniejszy konkurencyjność polskich podmiotów

www.portalspozywczy.pl 13 stycznia 2016 19:51

Małgorzata Jankowska-Blank, szef departamentu prawnego w firmie Gemius uważa, że nie powinno się wprowadzać jednakowego podatku dla handlu tradycyjnego i e-handlu.

Podatek od e-handlu utrudni funkcjonowanie sklepów, z których dużą liczbę stanowią często startupy, dla których niskie koszty działalności są podstawą – mówi Małgorzata Jankowska-Blank.

– E-sklepy już dziś borykają się z całą gamą obowiązków prawnych, które nie dotyczą handlu tradycyjnego: choćby 14-dniowy termin na odstąpienie od umowy. W tej sferze ustawodawca nie zadbał o jednakowe środowisko prawne – mówi ekspertka.

Dodaje, że  wprowadzenie podatku od e-handlu będzie miało wpływ na konkurencyjność polskich podmiotów wobec zagranicznych.

– Polskie e-sklepy w kosztach swojej działalności będą musiały uwzględnić daninę, którą nie zostaną obciążeni ich zagraniczni konkurenci. Czysto rynkową decyzją będzie w takim wypadku podniesienie cen oferowanych towarów. A wyższe ceny oznaczają odpływ klientów do tańszej konkurencji. Aktualnie na szczeblu unijnym trwają prace, które mają zlikwidować istnienie barier  zniechęcających np. polskich konsumentów do robienia online zakupów w e-sklepach zarejestrowanych w pozostałych krajach UE. A podatek będzie zachętą do robienia zakupów u zagranicznej konkurencji – tłumaczy ekspertka Gemiusa.

Zdaniem Małgorzaty Jankowskiej-Blank podatek zdecydowanie spowolni rozwój tej branży, a właściciele e-sklepów mogą zacząć je przenosić do innych krajów.

 

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane