REKLAMA
REKLAMA

Gfk: Hipermarkety odnajdą się w nowej roli

www.portalspozywczy.pl 24 października 2014 16:43

Bazując na danych, którymi dysponujemy, można prognozować, że w najbliższych latach nie będziemy świadkami zniknięcia w Polsce handlu małoformatowego ani hipermarketów. Dla tego typu sklepów wciąż jest na naszym rynku miejsce - oceniła Magdalena Zimna, Client Service Director, Shopper and Trade Research, Consumer Panel Services, Gfk Polonia na VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA
Najprawdopodobniej, po fazie lekkiego załamania, które hipermarkety teraz przeżywają, odnajdą się one w nowej roli. - Obecnie dyskonty, a przede wszystkim główny gracz spośród nich przejął rolę zarówno sklepów wielko-, jak i małoformatowych. Zagarnął on serca i portfele Polaków. Sądzę jednak, że po tym, co już w tej chwili Biedronka robi, widać w jakim kierunku ta sieć zmierza - powiedziała Magdalena Zimna.

- Zatem jeśli nie wydarzy się wojna ani nic równie spektakularnego, udziały rynkowe hipermarketów w najbliższych kilku latach wzrosną o kilka punktów procentowych. Spadną natomiast udziały małoformatowych sklepów handlu tradycyjnego, przy zachowaniu ich niezmienionej liczby. Spadek ich wartości i znaczenia w dużej mierze wynika z ograniczania przez sklepy małoformatowe półki chemiczno-kosmetycznej, skoncentrowaniu się na sprzedaży produktów świeżych. Rachunek w przypadku codziennych zakupów spożywczych jest relatywnie niewielki - tłumaczyła Client Service Director, Shopper and Trade Research, Consumer Panel Services, Gfk Polonia.

Jej zdaniem, że w ciągu najbliższych 5 lat najstabilniejszym formatem będą supermarkety. - Dyskonty pewnie też jeszcze trochę podrosną - zaznaczyła Magdalena Zimna.

  • kklo 2014-10-25 23:29:18

    DWORZYSKO R TOMASZEWSKI I SYNOWIE SP Z O O

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA