Gfk: Kim są polscy internauci i czego szukają w sieci?

Autor: dlahandlu.pl za Gfk 13 kwietnia 2017 09:45

Gfk przebadało populację internautów w wieku od 15 do 55 lat, zamieszkującą w miastach powyżej 100 tys. i mających dostęp do sieciowych sklepów z odzieżą. Liczbę takich osób oszacowano na 6 mln osób. W tej grupie miesięczny łączny zasięg serwisów poświęconych modzie, ubiorom, oferujących odzież, wynosi 38 proc., czyli około 2,3 mln osób.

Przeciętna osoba z tej grupy 2,3 mln osób odwiedza miesięcznie około 5 serwisów z kategorii moda, dokonuje wówczas 25 odsłon, spędza na tych stronach średnio 12,5 minuty. Serwis klienta „A” ma zasięg 0,5 mln osób. Lider kategorii, czyli serwis „B” ma ma z zasięg 1,7 mln osób. Kolejne 2 liczące się serwisy mają zasięgi: serwis „C” – 0,8 mln, a serwis „D” – 0,4 mln. Współzasięgi serwisów „A” z „B” to 0,4 mln osób, a serwisów „A” z serwisem „C” to 0,3 mln, z kolei współzasięg serwisów „A” i „D” to 0,1 mln osób. Zatem podstawowe analizy wynikające z powyższych danych ilustrują, iż w grupie osób korzystających z serwisu „A” (o liczebności 0,5 mln):

- osoby odwiedzają miesięcznie 6,7 różnych serwisów w ramach kategorii, dokonują średnio 37 odsłon, z czego 17 serwisu „A”, spędzając na przeciętnym serwisie 17 minut, z tego 6 minut na serwisie „A”,
- 32 proc. z nich, czyli 0,16 mln, w danym miesiącu kupiło cokolwiek na stronach badanych serwisów A, B, C, lub D, a 8 proc., czyli 0,04 mln, kupiło cokolwiek na stronie serwisu „A”,
- ich profil demograficzny to: 75 proc. kobiety, 25 proc. mężczyźni, 53 proc. w wieku 15-30 lat, 27 proc. w wieku 30 – 40 lat, 20 proc. w wieku 41-55 lat, 32 proc. z nich ma dzieci w wieku do 10 lat,
- 51 proc. ma wykształcenie średnie lub niższe, 49 proc. wykształcenie wyższe, 12 proc. ocenia nisko swoją sytuację ekonomiczną, 63 proc ocenia ją, jako średnią, a 25 proc. jako wysoką.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11054

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane