GfK: Komórki w czasie zakupów służą klientom do porównywania cen

Autor: dlahandlu.pl 24 lutego 2015 09:58

GfK: Komórki w czasie zakupów służą klientom do porównywania cen

Konsumenci dokonujący większości zakupów przez internet mają w zwyczaju porównywać ceny towarów w sklepach internetowych. Obecnie, dzięki stałemu dostępowi do internetu w komórkach, coraz częściej ten sam zwyczaj przejmują konsumenci w trakcie zakupów w tradycyjnych sklepach stacjonarnych - wynika z badania GfK.

W ramach badania użytkowników telefonów komórkowych zapytano w jaki sposób, zazwyczaj, korzystają ze swoich urządzeń w tradycyjnym sklepie. Najczęściej wymienianymi czynnościami były porównywanie cen i kontaktowanie się ze znajomymi lub rodziną w celu uzyskania porady (odpowiednio po 40 proc. wskazań) oraz robienie zdjęć produktom, których kupno rozważają (36 proc.).

Na świecie połowa konsumentów w wieku 20-29 lat robiąc zakupy w sklepie tradycyjnym porównuje oferowane w nim ceny z cenami w sklepach internetowych. Wyniki badania wskazują, że mężczyźni przebywający w sklepie tradycyjnym częściej korzystają z telefonów komórkowych w celu porównania cen niż kobiety (odpowiednio 42 proc. i 37 proc.). Najbardziej aktywną grupą wiekową wśród takich klientów są osoby między 20. a 29. rokiem życia. Niemal połowa z nich (49 proc.) deklaruje regularne używanie telefonu komórkowego w celu porównywania cen. Kolejne aktywne w tym zakresie grupy wiekowe to 15-19 lat oraz 30-39 lat (odsetek deklaracji po 45 proc.).

Najwyższy odsetek konsumentów korzystających z telefonów komórkowych w celu porównywania cen w internecie odnotowano w Korei Południowej, Chinach i Turcji. Regularne korzystanie z takiej funkcjonalności zadeklarowało tam odpowiednio 59 proc., 54 proc. i 53 proc. ankietowanych. Najrzadziej z możliwości porównania cen korzystają mieszkańcy Ukrainy, RPA i Indii (odpowiednio 11 proc., 15 proc. i 17 proc.).

 

Dokonując zakupów w sklepie tradycyjnym, zarówno mężczyźni (39 proc.), jak i kobiety (40 proc.), równie chętnie korzystają z telefonów komórkowych, aby radzić się znajomych lub rodziny przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Najczęściej postępują tak osoby z grupy wiekowej 20-29 lat (48 proc.), a nieco rzadziej osoby z grup 15-19 lat (47 proc) i 30-39 lat (40 proc.).

Najwyższy odsetek konsumentów korzystających w sklepach z rad znajomych udzielanych przez telefon komórkowy zanotowano w Meksyku, Polsce i Turcji (odpowiednio 55 proc., 53 proc. i 52 proc.). Najrzadziej tego typu pomocy oczekują Japończycy, Indonezyjczycy i Niemcy (odpowiednio 16 proc., 21 proc. i 24 proc.).

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • ekonsulting 2015-06-26 00:27:52

    aplikacje, które pomogą w porównaniu ofert:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane