GfK: Rośnie liczba klientów kierujących się rozsądkiem

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2012 11:39

GfK: Rośnie liczba klientów kierujących się rozsądkiem

Jak wynika z prezentacji Magdaleny Zimnej z GfK Polonia podczas CEE& Poland Retail Summit w 2011 roku względem 2010 wzrosła liczba osób kierujących się rozsądkiem podczas zakupów, spadła zaś grupa tzw. beztroskich klientów.

W 2011 roku na rynku handlowym zaszły zmiany, które można podsumować w kilku punktach: koncentracja sprzedaży  i spadek udziału
małych formatów detalicznych, coraz silniejsza pozycja rynkowa lidera wśród sieci detalicznych, bardzo zbliżone wizerunki największych
detalistów sieciowych.

W tym samym czasie zmienił się nie tylko rynek, ale także konsument. W 2011 roku wzrosła liczba, tzw. sprytnych nabywców, choć konsument pozostaje nadal niezbyt zamożny, niezbyt optymistyczny, bardziej nieufny i mało lojalny. Kupuje mniej i/lub bardziej racjonalnie, bardziej niż kiedyś docenia jakość/trwałość produktów, poszukuje wygody robienia zakupów, oczekuje docenienia go jako klienta, jest nowoczesny i dobrze poinformowany. Dlatego coraz trudniej go przyciągnąć a jeszcze trudniej go zatrzymać.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Antoni Strzelczyk z GS"SCH" w Pieńsku 2012-03-23 09:28:37

    Komentarz do artykułu; "GfK: Rośnie liczba klientów kierujących się rozsądkiem" - "Podzielam pogląd. Zauważamy coraz większe zainteresowanie naszymi sklepami w Pieńsku, a nawet w Lasowie! Klienci zaczęli doceniać nasze zaangażowanie w maksymalizowanie sposobu zaspakajania ich potrzeb i oczekiwań handlowych (wybór i jakość towaru, ale i jakość obsługi, gdzie gdzie coraz częsciej numerem JEDEN je st Klient), ale też - właściwie to chyba jeż pełny zestaw usług około handlowych realizowanych na bazie terminali płatniczych i podobnej elektroniki z lottem, keno i zinformatyzowanym programem lojalnościowym włącznie. Zaprzszamy wszystkich na Świąteczne zakupy, przy okazji załatwicie dużo spraw, zapytajcie o to naszych Stałych Klientów, oni są bardzo rozsądni, zapewniam... w imieniu handlowców z Gminnej Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" w Pieńsku, realizujący koncepcję handlu przy wsparciu licencji i Partnerów ze Spar Polska

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane