Gino Rossi będzie otwierać e-sklepy za granicą

Autor: PAP 18 kwietnia 2016 12:32

Gino Rossi widzi potencjał w rozwoju sprzedaży internetowej. - Nie chcemy już intensywnie rozwijać sieci salonów stacjonarnych. Sklepy Gino Rossi i Simple są w większości dobrych centrów handlowych w Polsce, więc trudno mówić o dynamicznym wzroście powierzchni. Sprzedaż przenosi się do internetu, w krajach zachodnich e-commerce stanowi 20-25 proc. sprzedaży. W tym kanale chcemy się rozwijać - powiedział prezes Tomasz Malicki.

Dodał, że sprzedaż internetowa będzie rozwijana także za granicą. W drugim kwartale spółka zamierza uruchomić e-sklepy w Czechach i na Słowacji, potem także w krajach nadbałtyckich. W Gino Rossi w ubiegłym roku ok. 5 proc. sprzedaży pochodziło z internetu, a w sieci Simple już ok. 13 proc.

- Zakładamy ok. 25-30 mln zł sprzedaży e-commerce w tym roku wobec 21 mln zł w 2015 roku. Kanał internetowy ma rentowność EBIT ok. 10 pkt. proc. wyższą niż sieć detaliczna - powiedział prezes.

Spółka będzie więc selektywnie podchodzić do rozwoju sieci sklepów, zwłaszcza pod marką Gino Rossi. - Naszym zdaniem w sieci Simple jest jeszcze trochę miejsca do rozwoju w Polsce i stawiamy na szybszy rozwój Simple. W ciągu dwóch lat może się powiększyć o 1-1,4 tys. mkw. - powiedział Malicki.

- W tym roku w Polsce w sieci Gino Rossi i Simple planujemy otwarcie łącznie ok. 800-900 mkw. dodatkowej powierzchni - dodał. Na rynkach zagranicznych spółka chce otworzyć ok. 2 sklepów Simple i 3-4 Gino Rossi. - Będziemy rozwijać spółkę czeską, na tamtym rynku wyniki sprzedaży na metr są nawet 30-40 proc. wyższe niż w Polsce. Myślimy też o Słowacji i krajach nadbałtyckich - powiedział prezes.

Na koniec 2015 roku spółka miała 87 salonów Gino Rossi i 62 Simple (salony detaliczne własne i franczyzowe z kasą własną).

Gino Rossi chce też rozwijać kanał B2B, który - według prezesa - jest jednym z bardziej rentownych kanałów dla spółki. - To sprzedaż pod marką Gino Rossi do multibrandów, sklepy franczyzowe oraz projektowanie i produkcja dla innych marek, nie tylko polskich. Będziemy chcieli, by ten kanał urósł w tym roku o ok. 30 proc. rdr. - powiedział Malicki. - Teraz w Gino Rossi odpowiada on za ok 25 proc. obrotów. Chcemy m.in. rozszerzyć kolekcję drobnych akcesoriów - dodał.

Gino Rossi nie planuje na ten rok dużych inwestycji. - Łącznie nakłady mogą wynieść 4-4,5 mln zł, z czego ok. 1 mln zł pochłoną inwestycje w odtworzenie mocy produkcyjnych, a resztę w rozwój sieci detalicznej - powiedział Malicki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tina 2017-02-27 11:18:09

    Moim głównym problemem przy próbie wdrożenia mojego sklepu na zagraniczny rynek były sprawy logistyczne. Kurier, system dostaw i zwrotów po prostu mnie to przerosło. Postanowiłem zwrócić się do firmy, która ma doświadczenie w tego typu usługach. Kierując się pozytywnymi opiniami zdecydowałem się zwrócić do firmy Nowe Kolory. Pomogli mi załatwić sprawy związane z wysyłkami i dostawami a także przeanalizowali moje wcześniejsze działania i znacznie je usprawnili. Dzięki Nowym Kolorom udało mi się w błyskawicznym tempie uporać sobie z trudnościami i załatwić wszystkie potrzebne formalności.

  • jon 2017-02-27 09:44:31

    Ekspansja na rynek zagraniczny zawsze wydawała mi się ogromnym i bardzo kosztownym przedsięwzięciem. Kilka miesięcy temu z czystej ciekawości skonfrontowałem swoje wyobrażenia z realnymi ofertami i okazało się że wystarczy powierzyć to profesjonalistom, którzy wszystkim się zajmą. Wybrałem firmę Nowe Kolory i jestem bardzo zadowolony z ich usług. Wzięli na siebie wszystkie kroki potrzebne aby rozszerzyć działalność, za niewygórowaną cenę, dzięki czemu moja firma przynosi teraz realne zyski.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane