GK Alma Market zamknęła 2015 r. stratą w wysokości 145,6 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 22 marca 2016 09:11

GK Alma Market zamknęła 2015 r. stratą w wysokości 145,6 mln zł fot. Alma

Grupa Kapitałowa Alma Market opublikowała wyniki finansowe za 2015 r. Jednocześnie spółka dominująca Alma Market SA podała prognozy zysku na 2016 r. Firma w ciągu bieżącego roku planuje wypracować przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 900 mln zł i zysk netto powyżej 7 mln zł.

W 2015 r. skonsolidowane obroty Grupy Alma Market osiągnęły poziom 1 564 mln zł, co oznacza spadek o 5,6% w stosunku do poprzedniego roku.

- Zrealizowana niższa sprzedaż wynikała przede wszystkim ze zmniejszenia przychodów ze sprzedaży spółki zależnej Krakchemia SA o 57,2 mln zł oraz spółki dominującej Alma Market SA o 34,4 mln zł w stosunku do roku 2014. Niemniej jednak Krakchemia SA poprawiła zdecydowanie swoją rentowność i zrealizowała zysk netto w kwocie 7,3 mln złotych w 2015 roku, czyli ponad dwukrotnie wyższy niż rok wcześniej. Również wyniki netto spółki zależnej Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska SA są lepsze niż w roku ubiegłym, a pozostałe spółki nieruchomościowe dodawały zyski do wyników Grupy. Ostatecznie jednak na wykazanych wynikach skonsolidowanych Grupy zaważyło ujęcie utraty wartości spółki Paradise Group Sp. z o.o., co jest związane z dokonaną bardzo dużą przeceną tej spółki w wyniku ograniczania jej działalności. Jednocześnie należy podkreślić, że nie ma to wpływu na działalność bieżącą spółki dominującej i płynność finansową spółki Alma Market SA i jej Grupy Kapitałowej - tłumaczy spółka.

Kolejnym istotnym zdarzeniem rzutującym na wyniki Grupy kapitałowej i zmniejszenie skonsolidowanych kapitałów, było utworzenie odpisów aktualizacyjnych i utworzenie rezerw przez spółkę Alma Market SA. Na konieczność aktualizacji wartości aktywów wpływ miały przede wszystkim negatywne trendy rynkowe w branży sprzedaży detalicznej, skutkujące spadkiem poziomu przychodów ze sprzedaży oraz zysku netto. Jako drugi czynnik należy wskazać deflacje. Ponadto w wyniku weryfikacji rentowności poszczególnych sklepów, wskazano w sieci gorzej działające placówki. Ich słabe wyniki były przede wszystkim skutkiem nietrafionych lokalizacji.

Grupa Kapitałowa Alma Market SA rok 2015 zamknęła stratą w wysokości 145,6 mln zł. Przy czym strata  spółki Alma Market SA wyniosła 98,4 mln zł.

Zgodnie z opublikowanymi prognozami finansowymi w 2016 roku spółki Grupy Kapitałowej powinny poprawić swoje wyniki. Spółka Alma Market SA już od pierwszego kwartału 2016 roku zamierza zrealizować zysk netto powyżej 1 mln zł przy przychodach na poziomie powyżej 233 mln zł. Będzie to możliwe dzięki systematycznej poprawie rentowności sklepów, zwiększeniu efektywności działań logistycznych i zmniejszanie strat towarowych w sklepach oraz łańcuchu dostaw i utrzymaniu kosztów operacyjnych na optymalnym poziomie. Na sytuacje wpłynie również względna stabilizacja cen artykułów żywnościowych i brak dalszego pogłębiania się czynników deflacyjnych.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane