Global Cosmed: Współpraca z zachodnimi sieciami daje szansę na wyższe marże

Autor: dlahandlu.pl 15 stycznia 2013 14:11

Global Cosmed: Współpraca z zachodnimi sieciami daje szansę na wyższe marże

- Główny kierunek naszego rozwoju to Europa Zachodnia, szczególnie Niemcy. Choć obecni jesteśmy z naszymi produktami także w Europie Południowej, w sieciach z którymi mamy podpisane umowy ramowe - mówi Ewa Wójcikowska z firmy Global Cosmed. Rynki zagraniczne odpowiadają za 32 proc. przychodów firmy Global Cosmed, z czego 60 proc. przychodu z eksportu pochodzi z rynku niemieckiego.


Jak deklaruje prezes Wójcikowska rynek polski będzie zawsze najważniejszy dla firmy, jednak obecność na rynkach zagranicznych sprzyja rozwojowi Global Cosmed. - Tam mamy szanse uzyskiwać wyższe marże przy produkcji marek prywatnych na zlecenie sieci handlowych. Dlatego chcemy umacniać swoją obecność zarówno w Niemczech, jak i w Wlk. Brytanii, czy krajach Beneluksu. Firma w strategii krótkoterminowej nie planuje inwestycji na Wschodzie Europy, choć w przyszłości nie wyklucza tego kierunku.
Ze względu na międzynarodowy charakter większości dużych sieci, bycie dostawcą na jednym rynku powoduje, że firma ma łatwiejszą drogę negocjacji kontraktów na pozostałych rynkach obsługiwanych przez sieć. - Dobrą reputację dostawcy łatwo sprawdzić w obrębie jednej sieci. Wcześniejsze kontakty z siecią ułatwiają rozpoczęcie rozmów na nowym rynku - informuje Wójcikowska. I zaznacza, że polski rynek na przestrzeni ostatnich kilku lat przeszedł dużą zmianę. - Obecnie sieci są lojalne wobec sprawdzonych dostawców. Do rzadkości należą zmiany dostawcy wynikające z chęci maksymalnego zejścia z ceną. Obecnie dominuje model współpracy długofalowej z dostawcami, którzy spełniają wymagania sieci i są w stanie zaoferować powtarzalną, wysoką jakość- podsumowuje Wójcikowska.
Do głównych odbiorców produktów Global Cosmed S.A. należą krajowe i międzynarodowe sieci handlowe, w tym m.in. Biedronka, Lidl, Carrefour, Tesco, Aldi, Kaufland. Pieniądze z emisji firma zamierza przeznaczyć na rozbudowę zaplecza produkcyjno-magazynowego, co umożliwi zwiększenie mocy produkcyjnych oraz wydajności i efektywności produkcji.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11586

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane