Google ogłosił uruchomienie nowej usługi „Purchase on Google”

Autor: pr 27 lipca 2015 14:07

Nowa opcja zakupowa “Purchase on Google” ma na celu ułatwienie e-konsumentom zakupu towarów bezpośrednio z poziomu reklam wyświetlanych na ich urządzeniach mobilnych. Usługa znajduje się obecnie na etapie pilotażu i jest zarówno odpowiedzią na rozwiązania, które w zakresie uproszczenia procesu zakupowego online wprowadza Facebook, Pinterest oraz Instagram, jak i próbą dostosowania platform zakupowych do urządzeń mobilnych.

 W praktyce oznacza to, że wśród wyników wyszukiwania zostanie wyświetlony specjalny przycisk “kup”, który pozwoli e-konsumentom i użytkownikom wyszukiwarki Google na przekierowanie do witryny, gdzie będą mogli sfinalizować swoją transakcję – strona będzie obsługiwana przez wybrany e-sklep, jednak za jej hosting odpowiedzialny będzie Google. O rozwiązaniach dla e-konsumentów myśli także Facebook – największy portal społecznościowy – który stara się wychodzić poza społecznościowy charakter i jedynie udostępnianie treści, co umożliwić ma stworzenie małych e-sklepów opartych o serwis. Większość z nich wciąż znajduje się w fazie testów, ale część już umożliwia użytkownikom realizację procesu zakupowego od znalezienia określonego towaru, aż po jego nabycie. Jeśli eksperyment związany z uruchomieniem nowej usługi się powiedzie, właściciele e-sklepów będą mogli już nie tylko promować swój produkt za pomocą Facebooka. Z kolei sam Facebook w przyszłości bez wątpienia będzie mógł mieć większy udział procentowy w zyskach ze sprzedaży towarów sprzedawanych za swoim pośrednictwem.

- Pomysł, który wdrażają w życie zarówno Google, jak i Facebook, jest całkiem naturalny i podąża za trendami na rynku e-commerce. Dla klienta pojawienie się nowych kanałów sprzedaży towarów oznacza przede wszystkim jeszcze łatwiejszy dostęp do oferty e-detalistów. Z kolei dla właścicieli e-sklepów nowe opcje promocji dostosowane do urządzeń mobilnych oraz portali społecznościowych w połączeniu z możliwością zakupu danego produktu to nic innego, jak znaczące poszerzenie grona potencjalnych klientów. Bez wątpienia na nowych rozwiązaniach chcą skorzystać także tacy giganci, jak chociażby Google czy Facebook. Niezależnie od tego, czy chodzi o stworzenie nowego kanału sprzedaży czy też generowanie jeszcze większych zysków z pośredniczenia w e-zakupach, w którymś momencie obie firmy będą chciały zbudować swój własny model logistyczny - komentuje Rafał Brzoska, prezes Integer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane