REKLAMA
REKLAMA

Google: Polacy na youtubie szukają pomocy jak spakować plecak do szkoły

Autor: dlahandlu.pl 13 września 2016 10:18

Analiza trendów w wyszukiwarce Google wskazuje, że początek wyszukiwań związanych z wyprawkami, ubraniami i pomocami naukowymi przypada już w lipcu, a maksimum zapytań ma miejsce w sierpniu lub wrześniu. Polacy w 2015 r. niemal 3 razy częściej niż w 2014 r. wyszukiwali informacji związanych z powrotem do szkoły na urządzeniach mobilnych - 28% wszystkich sesji pochodziła ze smartfonów. Prognozuje się, że zyski związane z back-to-school w 2016 r. wyniosą globalnie 818.8 miliarda dolarów.

REKLAMA

74% Polaków przed zakupem poszukuje interesujących ich produktów w sieci, a zapytania związane z back-to-school w 2015 r. wzrosły o 55% względem roku poprzedniego. Co ciekawe w sierpniu i wrześniu na popularności zyskują kategorie, które często nie są postrzegane jako typowo szkolne. Największy wzrost wyszukiwań w 2015 r. względem 2014 r. odnotowało wyposażenie do skateboardingu (+63%) i dalej kolejno: płaszcze przeciwdeszczowe (+30%), laptopy i torby (+28%), koszulki, topy i bluzki (+24%), akcesoria odzieżowe i biżuteria (+22%), obuwie casual (+21%) czy garnitury i stroje biznesowe (+16%).

Trendy wyszukiwania z 2015 r. wskazują, że Polacy stają się coraz bardziej aktywni fizycznie. Produkty z kategorii Sport i Fitness były o 18% bardziej popularne niż w 2014 r. Największym zainteresowaniem cieszył się wspomniany już sprzęt do skateboardingu, buty sportowe (+19%) oraz sprzęt kolarski (+14%). Kategoria Komputery i Elektronika Użytkowa również zanotowała wzrost zainteresowania, który wyniósł 8%. Internauci poszukiwali kamer cyfrowych (+10%), smartfonów (+7%) i laptopów (+2%).

W okresie wakacyjnym w 2015 r. liczba wyszukiwań dotyczących przyborów szkolnych wzrosła o 34% względem roku poprzedniego, a wyprawek szkolnych o 50%. Polskich internautów interesowały plecaki z konkretnym motywem lub produkty określonych firm. Najwięcej wyszukiwań dotyczyło m.in.: plecaków z minionkami, plecaków mtv, plecaków pixelbags, plecaków owalnych, plecaków na kółkach z motywem filmu “Kraina Lodu”, plecaków fullprint czy plecaków emoji.
Polacy w trakcie wyszukiwania zaczynają już stosować termin back-to-school o czym świadczy pojawiająca się fraza back to school przybory szkolne. Pojawiają się również zapytania o asortyment w konkretnych sklepach, jak przybory szkolne Biedronka, Tesco przybory szkolne, allegro przybory szkolne czy Auchan przybory szkolne. Co ciekawe, internauci szukają też sposobów na samodzielne przygotowanie niektórych pomocy, ponieważ wpisywali w wyszukiwarkę np. DYI przybory szkolne.

Przed powrotem do szkoły Polacy korzystają także z YouTube, na którym szukają głównie porad. Najczęściej wpisywane frazy to: jak ubrać się do szkoły, wyprawka szkolna, jak spakować plecak, gdzie kupić plecak oraz jak uszyć plecak. Zyskujące na popularności haule zakupowe, czyli filmy, na których YouTuberki pokazują swoje nowe ubrania, kosmetyki czy gadżety interesują użytkowników również pod kątem rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Świadczy o tym prawie dwukrotnie większa liczba zapytań back to school haul (+182%) w 2016 r. względem 2015 r. Przyjmując wyszukiwanie hasła back to school haul za 100%, back to school haul przybory szkolne zyskał 57.79% a haul back to school 28.07%.

 

  • rozer 2016-10-01 14:41:57

    Powiem Ci miro, ze nie głupie to. Sam chyba pójdę młodemu kupić jak to promo w me jest jeszcze

  • miro 2016-10-01 14:38:22

    Z tym pakowaniem plecaka to by było łatwiej gdyby więcej książek do szkoły było jako ebooki. Ja mojemu młodemu kupiłem właśnie czytnik na promocji z okazji początku szkoły w mediaexpert to chociaż będzie miał lektury na nim i zawsze trochę mniej do noszenia

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA