Google zainwestuje w internetowy sklep spożywczy

Autor: Recode/Management Today 8 lipca 2014 10:18

Informatyczny gigant Google poinformował, że zamierza inwestować 500 mln dol. w rozwój swojego spożywczego e-sklepu Google Shopping Express. W ten sposób spółka chce rzucić wyzwanie konkurencyjnej firmie Amazon i rozwijanemu przez nią e-sklepowi AmazonFresh - poinformowało "Recode".

Google Shopping Express dotychczas był rozwijany jedynie w San Francisco, Los Angeles i Nowym Jorku. Platforma umożliwia klientom zakupy takich produktów, jak żywność, artykuły gospodarstwa domowego, zabawki, ubrania, prezenty i aparaty cyfrowe. Pomimo zróżnicowania towarów, klienci nie muszą płacić za nie w różnych sklepach internetowych, a produkty dostarczane są przez jednego przewoźnika. E-sklep Google zapewnia darmową dostawę przez sześć miesięcy (później ma ona kosztować 5 dolarów).

Jak spekuluje "Management Today", usługa Google wkrótce może zostać uruchomiona także w Wielkiej Brytanii. Przemawia za tym fakt, że w 2013 r. zakupy spożywcze online zrobiło jedynie 16 proc. mieszkańców Stanów Zjednoczonych, ale aż 48 proc. Brytyjczyków.

Konkurencyjny AmazonFresh rozwijany jest od sześciu lat w Seattle, Los Angeles i San Francisco w Stanach Zjednoczonych, a od września 2014 r. ma być testowany także w minimum czterech miastach w Niemczech i Austrii. Jak w lutym tego roku informował "Bild", koncept AmazonFresh docelowo może zostać uruchomiony nawet na 40 rynkach. AmazonFresh dostarcza klientom świeże produkty, takie jak jajka, truskawki i różne gatunki mięs. Wykorzystuje do tego swoją własną sieć ciężarówek i samochodów dostawczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane