PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Grupa Ambra: Konsolidacja handlu może wpłynąć na spadek sprzedaży naszych win

Autor: dlahandlu.pl 10 listopada 2016 10:02

W I kwartale roku obrotowego 2016/17 spółka Ambra zanotowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży netto w wysokości 97,12 mln zł, co oznacza prawie 12-proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 610 proc. i wyniósł 2,58 mln zł, a EBITDA o 15,4 proc. - do 8,3 mln zł.

REKLAMA

- Pierwszy kwartał roku obrotowego 2016/2017 stał pod znakiem kontynuacji wzrostów, które Grupa AMBRA osiągała już w ostatnich dwóch kwartałach poprzedniego roku obrotowego. Dynamika sprzedaży w pierwszym kwartale wyniosła 11,9%, a największy wpływ na wzrost sprzedaży miały wina stołowe: zarówno droższe wina sprzedawane w sklepach CENTRUM WINA, gastronomii czy za pośrednictwem portalu WINEZJA.PL, jak i wina ze średniej półki cenowej, a w szczególności wino FRESCO, które umocniło pozycję lidera w swoim segmencie cenowym. W okresie letnim wzmocnił się nowy trend wzrostu konsumpcji win musujących również poza sezonem świąteczno-noworocznym, na czym skorzystały także główne marki w tej kategorii: DORATO i CIN&CIN. Podobnie jak w poprzednich okresach najszybszy wzrost sprzedaży – rekordowe 60,2% – miał miejsce na rynku rumuńskim, a do wzrostów w największym stopniu przyczyniła się główna marka na tym rynku – ZAREA, a także wejście w kategorię cydru w Rumunii - czytamy w oświadczeniu zarządu Grupy Ambra.

Jak zapowiadają przedstawiciele zarządu, w kolejnych kwartałach Grupa AMBRA będzie nadal aktywnie wspierać sprzedaż kluczowych marek w kategoriach strategicznych, które obejmują wina spokojne, musujące i cydr. Utrzymana zostanie aktywność w najszybciej rozwijających się kanałach sprzedaży premium (sklepy specjalistyczne i gastronomia). Kontynuowany będzie program wzrostu efektywności kosztowej we wszystkich obszarach działalności w celu poprawy wyników finansowych.

W ocenie zarządu na osiągane w przyszłości wyniki najbardziej istotny wpływ będą mieć zmiany konsumpcji wina. W oparciu o posiadane dane historyczne dotyczące wzrostu polskiego rynku wina, a także wielokrotnie niższy poziom konsumpcji per capita w porównaniu do innych krajów Europy Zarząd AMBRA S.A. przewiduje, że rynek wina w Polsce może w kolejnych latach rosnąć na poziomie około 5%. Trwałym i sprzyjającym wzrostowi rynku wina czynnikiem będzie również zmiana stylu życia w Polsce, w wyniku której konsumenci odchodzą od konsumpcji alkoholi mocnych, w szczególności wódki i zwiększają konsumpcję wina. Głównym zagrożeniem dla tego wzrostu mogłoby być pogorszenie ogólnej koniunktury gospodarczej w Polsce i obniżenie zamożności społeczeństwa.

Istotną częścią ryzyka rynkowego jest postępująca konsolidacja handlu detalicznego oraz możliwe zwiększania się udziału bezpośredniego importu wina przez konsolidujący się handel detaliczny. Pomimo że Grupa AMBRA posiada zrównoważone portfolio odbiorców oraz szerokie i atrakcyjne portfolio produktów, ryzyka te mogą skutkować zwiększeniem siły przetargowej odbiorców, a w konsekwencji pogorszeniem warunków handlowych Grupy AMBRA lub ograniczeniem możliwości sprzedaży wina za pośrednictwem handlu detalicznego - ocena zarząd spółki.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA