Grupa Ambra zwiększyła sprzedaż w hipermarketach i handlu tradycyjnym

Autor: www.dlahandlu.pl 20 lutego 2012 11:27

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2011/2012 sprzedaż Grupy Ambra w Polsce rosła szybciej niż rynek. Producent i dystrybutor win uzyskał przychody w wysokości 362 228 tys. zł brutto. Dobra sprzedaż głównych marek: Cin&Cin, El Sol i Piccolo była motorem wzrostu przychodów Grupy Ambra o ponad 8 proc.

- Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników sprzedaży w Polsce, która jest głównym rynkiem naszej działalności. Intensywne wsparcie marketingowe naszych marek wpłynęło korzystnie na wzrost naszej sprzedaży w hiper- i supermarketach oraz w handlu tradycyjnym, mimo obserwowanego w ostatnich miesiącach szybkiego rozwoju dyskontów - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Na wyniki finansowe Grupy w pierwszym półroczu negatywnie wpłynęło osłabienia złotego wobec walut obcych - przede wszystkim euro i dolara amerykańskiego, w których rozliczany jest import Grupy oraz wyższe koszty poniesione w celu zwiększenia dystrybucji głównych marek. Dlatego mimo wzrostu sprzedaży zysk brutto ze sprzedaży obniżył się o 5,7 mln zł (czyli o 6 proc.), a zysk operacyjny o 8,9 mln zł.

W drugim półroczu roku obrotowego 2011/2012 Grupa Ambra planuje rozwijać sprzedaż w tempie zbliżonym do pierwszego półrocza, a także zakończyć we wszystkich kanałach dystrybucji rozpoczęty w październiku 2011 r. proces podwyższania cen. - Mimo mniej korzystnych niż rok temu kursów walut chcemy w drugim półroczu powrócić do rentowności marż osiąganych w poprzednich okresach i nadal dynamicznie rozwijać się na rynku - podsumowuje Robert Ogór.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane