Grupa Bomi notuje 24 proc. spadek sprzedaży w delikatesach

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2012 12:58

Grupa Bomi notuje 24 proc. spadek sprzedaży w delikatesach

Przychody ze sprzedaży Bomi w I kw. 2012 r. wyniosły 320,5 mln zł i były o 13,7 proc. niższe niż rok wcześniej, kiedy było to 371.4 mln zł. Według przedstawicieli Grupy Bomi na spadek o 13,7 proc. r/r sprzedaży skonsolidowanej w 1Q 2012 r. miały wpływ przede wszystkim niższe obroty segmentu detalicznego (spadek sprzedaży o 24 proc. r/r, spadek sprzedaży towarów o 22 proc.), które wynikały z mniejszej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego liczby sklepów własnych oraz słabego początku roku, kiedy to spółce brakowało jeszcze kapitału obrotowego na pełne zaopatrzenie sklepów.

- Środki z pierwszej emisji akcji serii R wpłynęły dopiero w połowie lutego a z serii P na początku kwietnia." - mówi Witold Jesionowski, prezes zarządu BOMI S.A. - Wielkość sprzedaży segmentu dystrybucyjnego, pomimo początkowych problemów z kapitałem obrotowym, podobnie jak w segmencie detalicznym, w drugiej połowie kwartału prezentowała się już bardzo dobrze i ostatecznie w I kw. 2012 spadła o 5 proc. r/r z czego spadek sprzedaży towarów wyniósł tylko 3 proc. r/r. Spodziewamy się, że w kolejnych okresach sprzedaż segmentu dystrybucyjnego będzie wyższa niż w analogicznych okresach roku ubiegłego" -- wyjaśnia Witold Jesionowski.

Segment detaliczny zanotował w I kw. 2012 dodatni wynik brutto ze sprzedaży w wysokości 37,1 mln zł (w I kw. 2011 dodatni wynik wyniósł 54,3 mln zł). Sprzedaż towarów w segmencie detalicznym w 1Q 2012 wyniosła 141 mln zł w porównaniu do 180,9 mln zł w I kw. 2011 (spadek o 22 proc. r/r)
Segment dystrybucji i franczyzy zanotował w I kw. 2012 roku dodatni wynik brutto ze sprzedaży w wysokości 27,1 mln zł (w I kw. 2011dodatni wynik wyniósł 32,1 mln zł). Sprzedaż towarów w segmencie dystrybucji i franczyzy w I kw. 2012 wyniosła 183,8 mln zł w porównaniu do 188,6 mln zł w I kw. 2011 (spadek o 2,5 proc. r/r).

Koszty ogólnego zarządu spółki w I kw. 2012 wyniosły niecałe 76 mln zł i w porównaniu do I kw. 2011 r. spadły o 6 mln zł, tj. o ponad 7 proc. W porównaniu do 4 kw. 2011 r. koszty spadły o ponad 10 mln zł tj. o 12,1 proc.
Działania związane z ograniczaniem kosztów funkcjonowania Grupy są jednym z najważniejszych celów zarządu dlatego ich znaczny spadek należy odbierać pozytywnie. W kolejnych kwartałach poziom kosztów ogólnego zarządu powinien ulegać dalszemu obniżeniu" - mówi Witold Jesionowski.
W I kw. 2012 koszty finansowe związane z obsługą zaciągniętego zadłużenia, wyniosły ok. 5 mln zł, a poziom zadłużenia netto Grupy BOMI zmniejszył się z 260 mln zł do 248 mln zł

"- Z pozytywnych zdarzeń warto odnotować wzrost sprzedaży Grupy przy wykorzystaniu kanału internetowego (wzrost o 16 proc. r.r). Sprzedaż internetowa w I kw. 2012 r. wyniosła blisko 3 mln zł i wg naszych szacunków w kolejnych okresach powinna ulegać dalszemu zwiększeniu"- podsumowuje Witold Jesionowski.

  • Ronismok 2012-06-06 16:38:46

    Łukasz własnie trend na tanie towary doprowadził firmę tam gdzie obecnie stoi,

    Ja chętnie kupowałem drożej, ale lepszej jakości, a teraz w Bomi jest to samo co w każdym sklepie pod blokiem

  • Łukasz 2012-05-16 20:35:42

    To nie żadna katastrofa, ale następstwa zamknięcia sklepów czyli mniejsza sprzedaż. To równoznaczne. Pozytywem jest znaczny spadek zadłużenia, i to jest plus, to właśnie prognozuje dobrze na przyszłość.

    Moim zdaniem problemem jest stereotyp, że Bomi jest drogi, dużo ludzi tam nie zachodzi, bo niby jest drogo, a tak naprawdę Bomi zjechało mocno z cen i to widać, teraz jest konkurencyjnie, ale większość ludzi o tym niestety nie wie. Trzeba uświadomić poprzez kampanię.

  • blogkupca.pl 2012-05-16 16:43:35

    Tzn. że coś całkowicie zawiodło. To są spadki prognozujące przyszłą katastrofę. Bomi było świetnym pomysłem, tylko po drodze za bardzo patrzyło na konkurencję czerpiąc zdecydowanie zbyt negatywnych mechanizmów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane