Grupa EM&F odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży LFL o 12,6 proc.

Autor: dlahandlu.pl 15 maja 2015 10:47

Grupa EM&F odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży LFL o 12,6 proc.

W I kwartale 2015 r. Grupa EM&F odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży LFL o 12,6 proc., co było efektem wysokich dynamik w kluczowych segmentach działalności Grupy.

Grupa Smyk: kontynuacja wzrostu przychodów ze sprzedaży LFL na wszystkich rynkach, w tym wysokie dynamiki sprzedaży LFL w Polsce (+9,3 proc.) i w Niemczech (+13,8 proc.). Rynki wschodnie zrealizowały wysokie, dwucyfrowe dynamiki sprzedaży LFL. Kanał sprzedaży online odnotował 108,4 proc.-dynamikę sprzedaży LFL.

Sklepy Empik: wzrost przychodów ze sprzedaży LFL o 3,3 proc. r/r, wynikający głównie z bardziej atrakcyjnej oferty produktowej zarówno w kategoriach wydawniczych, jak i nie wydawniczych, co przełożyło się na wzrost średniego koszyka zakupowego.

Segment E-commerce: kolejny kwartał z rzędu zrealizował istotne wzrosty przychodów ze sprzedaży LFL (wzrost sprzedaży o 49 proc. r/r), istotnie wzrosły przychody ze sprzedaży wszystkich e-sklepów internetowych z portfolio Grupy, w tym największe wzrosty przychodów ze sprzedaży zostały osiągnięte przez kluczowe witryny empik.com i smyk.com.

W I kwartale 2015 r. przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej wzrosły o 13 proc. (o 68 mln zł) do 610 mln zł.

Grupa Smyk: wzrost sprzedaży w I kwartale 2015 r. o 12 proc. r/r do 263 mln zł, głównie w wyniku wysokiej dynamiki przychodów ze sprzedaży LFL w sklepach oraz większej skali działalności (na koniec I kwartału 2015 r. Grupa Smyk posiadała 205 sklepów vs 201 sklepów na koniec I kwartału 2014 r.).
Grupa Empik: wzrost sprzedaży w I kwartale 2015 r. o 7 proc. r/r do 215 mln zł, w wyniku wysokiej dynamiki przychodów ze sprzedaży LFL w sklepach oraz większej skali działalności (na koniec I kwartału 2015 r. Grupa Empik posiadała 220 sklepów vs 198 sklepów na koniec I kwartału 2014 r.).
Segment E-commerce: wzrost sprzedaży o 49% r/r do 69 mln PLN; kolejny kwartał dynamicznego rozwoju wszystkich e-sklepów tego segmentu, w tym najbardziej kluczowe empik.com i smyk.com osiągnęły kilkakrotne wzrosty przychodów ze sprzedaży.
Grupa Optimum: wzrost przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2015 r. o 6 proc. r/r do 63 mln PLN wynikał w głównej mierze z kolejnych wzrostów sprzedażowych marki Converse.

W ujęciu nominalnym marża brutto w I kwartale 2015 r. wzrosła o 21 mln PLN (+9 proc. r/r) do 248 mln zł. W ujęciu procentowym marża brutto wyniosła 41 proc. versus 42 proc. w I kwartale 2014 r.

Grupa Smyk: wzrost marży brutto w ujęciu nominalnym o 11 mln zł wynikał głównie ze wzrostu przychodów ze sprzedaży. W ujęciu procentowym Grupa Smyk wypracowała marżę brutto na poziomie porównywalnym z rokiem ubiegłym (43 proc.).


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane