Grupa Handlowa Plus w ciągu 3-4 lat może generować sprzedaż na poziomie kilkuset mln zł

www.portalspozywczy.pl 30 września 2013 18:34

Na temat planów rozwoju Grupy Handlowej Plus, projektu stworzonego przez Grupę Bać-Pol i sieci Piotr i Paweł w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl mówi Leszek Bać, prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol.

Jeśli chcemy skutecznie konkurować w kategorii produktów ekonomicznych jest potrzebna duża skala sprzedaży. Stad właśnie wziął się pomysł "ponadsieciowej" marki ekonomicznej w kanale tradycyjnym. Jedocześnie mamy świadomość, że dla wyróżnienia się i budowania identyfikacji sieci wśród konsumentów, uczestnicy naszego przedsięwzięcia mogą dalej rozwijać segment marek prywatnych np. o produkty typu premium. Tą drogą idzie chociażby Piotr i Paweł oraz sieć SPAR. Produkty innych ich marek własnych są tak pozycjonowane, aby poza atrakcyjną ceną oferować również inne korzyści dla konsumenta. Nie zamierzamy w żaden sposób ograniczać uczestników sieci w tym zakresie.

Jak wyglądają plany rozwoju dla wspólnego projektu? Czy w przyszłości portfolio zostanie poszerzone na marki pozycjinowane wyżej?

W pierwszym roku chcemy zaproponować rynkowi około 60 produktów. Sądzimy, że docelowo oferować będziemy 120 produktów w marce ekonomicznej. Ewentualny rozwój asortymentowy marek własnych w zakresie średniej półki i premium będzie indywidualnym przedsięwzięciem każdego z uczestników przedsięwzięcia.

Czy jest szansa, że jeszcze w tym roku do projektu dołączą kolejni dystrybutorzy - hurtownicy, detaliści?

Oczywiście. Planujemy, aby jeszcze w tym roku do naszej inicjatywy dołączyło kilkadziesiąt lokalnych sieci, dysponujących wspólnie potencjałem nie mniejszym niż 1000 punktów detalicznych. A to dopiero początek. Liczymy, że liczba sklepów kanału tradycyjnego, oferujących produkty tej marki, będzie bardzo szybko rosła.

Jakim kryterium będziecie się Państwo kierować przyjmując do projektu kolejnych partnerów do projektu? Grupa Bać-Pol (sieci SPAR i Słoneczko) oraz Piotr i Paweł nie konkurują ze sobą bezpośrednio, co w sytuacji gdy do projektu będą chcieli dołączyć konkurenci?

Chcemy, aby ten produkt był ogólnie dostępny w kanale tradycyjnym. Chcemy dać sklepom możliwość naprawdę skutecznego rywalizowania z dyskontami i zagranicznymi sieciami o konsumenta. Te produkty mają być narzędziem wzmacniać zdolność konkurowania każdego sklepu w kanale tradycyjnym. Tylko od właściciela sklepu będzie zależało, czy zechce po to narzędzie sięgnąć.

  • pol-bac 2013-10-02 08:20:00

    Ble ble ble,kolejny wizjoner polskiego handlu?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane