Grupa InPost zanotowała 577 mln zł przychodów w 2015 r.

Autor: www.dlahandlu.pl 22 marca 2016 09:43

Przychody Grupy InPost w 2015 roku wyniosły 577 mln zł i wzrosły o 30%. W samym IV kwartale przychody wyniosły 168 mln zł po wzroście o 24%. Kluczowa dla przychodów była bardzo wysoka dynamika całorocznej sprzedaży usług dla sektora e commerce na poziomie 270% r/r oraz dobry start usług kurierskich, które na koniec roku osiągnęły przychody w wysokości 53 mln zł.

EBITDA wyniosła w całym roku 32 mln zł po wzroście o 12%, natomiast w IV kwartale osiągnęła 7 mln zł (spadek o 49%). Wzrost w 2015 roku został osiągnięty pomimo negatywnego wpływu wyceny aktywa z tytułu kontraktu na obsługę Sądów i Prokuratur w wysokości 13 mln zł (w porównaniu z dodatnim wpływem rozpoznania tego aktywa o wartości 19 mln zł w roku 2014) oraz pierwszych miesięcy funkcjonowania usługi kurierskiej, które obciążyły wynik kwotą 1,2 mln zł. Usługa kurierska zaczęła pozytywnie wpływać na EBITDA już w czwartym kwartale.

Spółka nadal utrzymuje silną dynamikę wzrostów dostaw do Paczkomatów InPost, które w 2015 roku osiągnęły poziom 12,9 mln szt., po wzroście o 83%.

Zysk netto spółki po 12 miesiącach 2015 r. to 9,5 mln zł w porównaniu do 18,4 mln zł rok wcześniej.

- Rok 2015 by bardzo ważny dla Grupy InPost i wyznaczał kolejne kierunki ekspansji i rozwoju. Przede wszystkim miał miejsce debiut giełdowy spółki InPost. Drugim bardzo ważnym wydarzeniem było uruchomienie obsługi logistycznej usług kurierskich, które biją rekordy popularności. Ponadto w 2015 r. z sukcesem rozwijane były dedykowane rozwiązania dla platformy Allegro – ‘Allegro InPost Polecony’, ‘Allegro Paczkomaty InPost’, wprowadzono nową, obsługiwaną logistycznie przez InPost SA usługę ‘Allegro Kurier InPost’, nadal też pracujemy nad rozwojem dostaw wielokanałowych. Uruchomiliśmy także inną nową usługę – E-commerce Polecony InPost – dedykowaną klientom sklepów internetowych. Poza tym zakończyliśmy wdrażanie systemu EPO, który działa już na terenie całego kraju. Wszystkie te działania zostały docenione przez rynek i klientów i miały one istotny wpływ na zwęszenie przychodów z sektora e-commerce - mówi Sebastian Anioł, prezes Grupy InPost.

Sieć Paczkomatów pod marką InPost należy do spółki easyPack z Grupy Integer.pl. Paczkomaty InPost w Polsce są obsługiwane logistycznie przez InPost S.A. – spółkę z Grupy Integer.pl, notowaną na GPW w Warszawie od października 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane