Grupa MAR-OL powołała dział zajmujący się budowaniem wyróżników

Autor: dlahandlu.pl/KPMG 3 lipca 2015 12:51

Sieci detaliczne muszą dostosować się do znacznego zróżnicowania potrzeb różnych grup konsumentów, które obsługują. Kluczowym elementem jest także budowanie wyróżników, które sprawią, że klienci będą przychodzić do sklepów po unikalne produkty. Budowa takich wyróżników jest dla nas tak ważna, że powołaliśmy w tym celu oddzielny dział w naszej firmie - powiedzieli w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce" Sylwester Maćkowiak, prezes zarządu Grupy MAR-OL i Robert Siemiński, właściciel i przewodniczący rady nadzorczej.

- W naszym przypadku doskonale sprawdzają się np. tradycyjne, świeże wyroby cukiernicze, produkowane według naszych własnych, zarejestrowanych receptur. W 2014 roku bardzo silnie postawiliśmy także na wędzarnię. Wiele ciekawych inicjatyw ma miejsce na poziomie poszczególnych sklepów, które współpracują z lokalnymi dostawcami np. pieczywa czy wędlin. Część z tych produktów ma tak wysoką renomę w lokalnej społeczności, że w czasie dostawy ustawiają się po nie kolejki - wyjaśniają przedstawiciele Grupy MAR-OL.

Ich zdaniem szczególnie wymagające jest młode pokolenie, chłonące innowacje i trendy związane z gotowaniem, często o mniejszych rodzinach i większym rozporządzalnym dochodzie.  - Z drugiej strony jest pokolenie najstarsze, które ze względów ekonomicznych nastawione jest głównie na poszukiwania cenowe. Kolejna kwestia to ogromne zróżnicowanie konsumenckie i to zarówno pomiędzy województwami, jaki i w ramach poszczególnych miast. Nasza skala pozwala na ścisłe skrojenie oferty do specyfiki lokalnej grupy konsumentów obsługiwanej przez sklep. Ma to oczywiście swoje negatywne konsekwencje ze strony efektywności kosztowej i jest trudne zarządczo. Takie podejście jest jednak istotne dla wyróżnienia się i utrzymania przewagi konkurencyjnej – przy zarządzaniu wielką siecią tak daleko idące dostosowania nie są możliwe - uważają Sylwester Maćkowiak i Robert Siemiński

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane