REKLAMA
REKLAMA

Grupa Muszkieterów dąży do 30 proc. marki własnej w asortymencie

www.portalspozywczy.pl 9 maja 2013 23:49

Francuska Grupa Muszkieterów, do której należy sieć supermarketów Intermarche, ocenia, że w perspektywie 5 do 7 lat udział jej marek własnych w sprzedaży wzrośnie do poziomu 30 proc. z obecnych 20 proc.

REKLAMA

- My już dziś mamy poziom 20 proc. Nie jesteśmy grupą tylko i wyłącznie od handlu, bo dzisiaj to cały koncept sklepu od produkcji, przez logistykę po handel i także stacje paliw. We Francji udział marek własnych jest na poziomie ponad 30 proc. i te 30 proc. asortymentu odpowiada za 80 proc. marży - powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Janusz Jasiński, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów.

- My sześć lat temu mieliśmy poziom ok. 4-5 proc. i to się dynamicznie zmienia, ale im dalej tym trudniej. Klienci uważają nasze marki za produkty markowe. Myślę, że 30 proc. jest realne w perspektywie 5 może 7 lat - dodał.

Wcześniej Grupa Muszkieterów podkreślała, że marki własne to jeden z elementów utrzymania rentowności i generowania dochodów.

Obecnie Grupa Muszkieterów w Polsce to 270 supermarketów, w tym 181 sklepów działających pod szyldem Intermarché i 89 placówek Bricomarché. Operator (wraz z centralą i 3 magazynami logistycznymi) zatrudnia prawie 11 tys. pracowników. Rozwojem obu sieci kieruje spółka ITM Polska.

W 2012 roku obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły ponad 4,65 mld zł, czyli 9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Francuska Grupa Muszkieterów jest obecna w 6 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach, gdzie ma ponad 3,5 tys. sklepów. W 2012 roku obroty całej Grupy Muszkieterów wyniosły ponad 39 mld euro.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA