Grupa Muszkieterów wdraża nową strategię dla zakładów spożywczych

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 30 grudnia 2014 16:37

Grupa Muszkieterów ujawniła nową strategię dla swoich zakładów produkcyjnych sektora rolno-spożywczego i tworzy nową spółkę Agromousquetaires, która będzie zarządzała działem przetwórstwa w ramach grupy. Dzięki nowej strategii koncern chce zwiększyć udział w rynku sieci handlowych należących do grupy, wzmocnić swą pozycję jako producenta, a także zwiększyć swoje możliwości do tworzenia innowacyjnych produktów.

Wytwarzając 3000 produktów w swoich zakładach, jednostka Agromousquetaires jest dziś największym producentem marek własnych we Francji. Zdecydowana większość artykułów sprzedawanych pod marką własną w sklepach Intermarché pochodzi właśnie z fabryk Grupy.

Główne cele Grupy to: zwiększyć udział w rynku sieci handlowych należących do Grupy; wzmocnić swą pozycję producenta na 12 rynkach (wołowina, wieprzowina, garmaż i mrożonki, nabiał, piekarnia/cukiernia, suche słone, suche słodkie, konserwy, napoje bezalkoholowe, wina, artykuły niespożywcze, eksport i produkty morza); podkreślić swe różnice na tle innych operatorów handlowych, w szczególności dzięki większej zdolności innowacyjnej Grupy.

Aby zagwarantować rozwój Agromousquetaires oraz zdynamizować swe sektory produkcyjne, do końca roku 2014 Grupa zainwestuje w różne narzędzia produkcyjne 125 mln euro, przy czym przez ostatnie 3 lata grupa zainwestowała już w swoje zakłady ok. 400 mln euro.

Najważniejsze inwestycje zrealizowane w ostatnim czasie oraz te, które Grupa poczyni w najbliższych miesiącach, to:

- Uruchomienie w listopadzie 2013 r. fabryki biopaliw Estener w Le Havre. Wartość inwestycji 42 mln euro. Wielkość produkcji: 80 000 m3 biopaliw / rok, produkowanych z tłuszczy zwierzęcych nie nadających się do spożycia; Branża mleczna: Mleczarnia w Saint-Père-en-Retz: inwestycja rzędu 23 mln euro w utworzenie nowej linii produkującej mleko UHT w butelkach, charakteryzująca się dużym rytmem produkcji;

- W odpowiedzi na kolejny wzrost kwot połowowych, struktura Agromousquetaires podpisała w czerwcu br. porozumienie ze spółką Dhellemmes, w wyniku którego należąca do Intermarché spółka Scapêche nabyła cztery nowe trawlery, co czyni z niej dzisiaj właściciela 23 statków.

- Wybudowanie zakładu do zautomatyzowanego przygotowania zamówień produktów świeżych (wędliny, garmaż, produkty peklowane), firma LUG w Grand Fougeray. Planowana data rozpoczęcia działalności - czerwiec 2015 r. (26 mln euro).

- Jeśli chodzi o sektor mięsny, przygotowany przez GM duży program inwestycyjny ma w szczególności na celu wzmocnienie strategii włączenia sektora mięsa wieprzowego do działalności Muszkieterów. W ten sposób, 2000 sklepów prowadzonych pod znakiem Intermarché oraz Netto, a także 7 zakładów wędliniarskich, należących do Agromousquetaires, zaopatrywanych będzie w 100 proc. w wieprzowinę francuską.

- W czerwcu br., w strefę wpływów Muszkieterów weszła nowa ubojnia, w związku z wykupem zakładu Holvia w miejscowości Briec sur l'Odet.
Dodatkowo, sformalizowane w tym tygodniu przejęcie ubojni w Josselin, pozwoli Agromousquetaires podwoić swe zdolności uboju. Na modernizację urządzeń w tej ubojni, która od tej pory nosi nazwę „Josselin Porc Abattage" (JPA), przeznaczonych zostanie 20 mln euro.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane