Grupa Schwarz przeznaczy 6,5 mld euro na rozwój sieci Lidl i Kaufland

Autor: PAP 27 maja 2016 15:05

Grupa Schwarz przeznaczy 6,5 mld euro na rozwój sieci Lidl i Kaufland Fot. 360b / Shutterstock.com

Grupa Schwarz, która jest właścicielem niemieckiej sieci hipermarketów Lidl i Kaufland, planuje zainwestowanie 6,5 miliarda euro w rozwój sieci. Część tej kwoty zostanie przeznaczona na poprawę wyglądu placówek w Niemczech.

Lidl mocno rozwija się w Europie i jest poważnym konkurentem dla Tesco i Carrefoura, ale w Niemczech zaczyna tracić swoje udziały w rynku na rzecz innych supermarketów.

To skłoniło sieć zarówno do oferowania więcej markowych i świeżych produktów, jak i do inwestowania w sklepy, aby były one dla klientów bardziej atrakcyjnym miejscem.

Dlatego Schwarz zamierza zainwestować w obie sieci, Lidl i Kaufland, 6,5 miliarda euro, podaje grupa cytowana przez gazetę "Heilbronner Stimme".

W Lidlu na inwestycje w 3200 sklepach w Niemczech przypadną ponad 3 miliardy euro w ciągu najbliższych 5 lat – poinformował szef sieci Sven Seidel.

Lidl zanotował w ostatnim roku podatkowym zakończonym w lutym 2016 r. wzrost sprzedaży o 9,5 proc., do 64,6 miliardów euro.

Niemiecka sieć supermarketów z siedzibą w Neckarsulm ma obecnie ponad 10 000 swoich placówek w Europie. Należy do najbogatszego człowieka w Niemczech – Dietera Schwarza, syna założyciela firmy – Josefa Schwarza.

Sprzedaż grupy Schwarz w obecnym roku podatkowym może wynieść 90 miliardów euro. W roku podatkowym 2015/16 (zakończonym w lutym 2016) wyniosła ona 85,7 miliarda euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane