Grupa Żywiec poprawia wyniki finansowe

Autor: www.dlahandlu.pl 20 kwietnia 2016 10:43

W pierwszym kwartale 2016 r. Grupa Kapitałowa Żywiec S.A., producent m.in Żywca, Warki, Heinekena i Tatry, wypracowała skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży  na poziomie 493 841 tys. zł, podczas gdy w takim samym okresie 2015 r.  przychody wyniosły 602 493 tys. złotych. Grupa zanotowała zysk netto w wysokości 59 828 tys. złotych, podczas gdy w takim samym okresie roku ubiegłego zanotowano stratę netto w wysokości 4 114 tys. złotych.

Grupa zastrzega, że porównanie wyników like for like nie jest możliwe ze względu na zmianę modelu biznesowego obejmującą transakcję sprzedaży 80% udziałów w spółce Distribev na rzecz Grupy Orbico i związane z tym zmiany w strukturze dystrybucji.

 - Po udanym 2015 roku, w pierwszym kwartale tego roku Grupa Żywiec kontynuowała poprawę wyników. Mimo intensywnej aktywności promocyjnej ze strony konkurencji, utrzymaliśmy wielkość sprzedaży na poziomie analogicznego okresu zeszłego roku. Wdrożenie strategii ukierunkowanej na silne marki, innowacje oraz efektywną organizację przyczynia się do dalszej poprawy naszej pozycji konkurencyjnej – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A. – finalizacja transakcji sprzedaży 80% udziałów w spółce dystrybucyjnej, która miała miejsce na początku lutego, jednorazowo wpłynęła na całościowy wynik, co utrudnia porównanie wyników like for like. Przy podobnym poziomie sprzedaży i niższych przychodach osiągnęliśmy wzrost rentowności. W tym roku będziemy kontynuować inwestycje w dalsze wzmacnianie naszych marek i atrakcyjność oferty produktowej przez innowacje - dodał Duverdier.

- Mimo, że tradycyjne jasne pełne wciąż odpowiada za większość sprzedaży w kategorii piwa, najszybciej rosnącym segmentem rynku są piwne specjalności, w tym piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane czy radlery. Po dotychczasowym sukcesie rynkowym Warki Radler (obecnie najlepiej sprzedający się radler w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 50%) w kwietniu Grupa Żywiec wprowadziła do oferty nowy wariant smakowy Warka Radler jabłko-gruszka - podaje firma.

W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie się koncentrować na skutecznym wprowadzeniu nowości na rynek oraz realizacji programu marketingowego zaplanowanego na sezon piwny, a także na dalszym wzmacnianiu marek i poprawie obsługi klienta. Rynek pozostaje bardzo konkurencyjny więc firma będzie kontynuować również działania nastawione na dalszą poprawę efektywności procesów oraz obniżenie kosztów działalności.

Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Desperados, Warka, Tatra i EB. Ważną część oferty Grupy stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa). Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem, Murphy’s) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Żywiec Saison, Warka Radler, Kaper). Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN. W 2015 roku Grupa Żywiec sprzedała ponad 11 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Browarze Zamkowym Cieszyn.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane