PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Grupa Żywiec wprowadza do sklepów piwo domowe

Autor: dlahandlu.pl 31 grudnia 2015 11:07

Grupa Żywiec wprowadza na rynek piwo domowe wyłonione w konkursie piw pracowniczych. Piwo West Coast IPA, uwarzone w Browarze Zamkowym Cieszyn, właśnie trafiło do sklepów.

REKLAMA

Pracownicy Grupy Żywiec co roku mają możliwość zgłoszenia swojego piwa uwarzonego w domu do Konkursu Piw Pracowniczych. Wygrał Kamil Morawski, a jego piwo West Coast IPA, uwarzone w Browarze Zamkowym Cieszyn, właśnie trafiło do sklepów.

Zwycięzca konkursu na co dzień pracuje w dziale logistyki Grupy Żywiec i przyznaje, że niewiele ma wspólnego z samym procesem warzenia piwa. Nie ukrywa jednak, że już na początku swojej pracy dla Grupy Żywiec zainteresował się tym, w jaki sposób powstaje piwo.

- Najpierw szukałem informacji na ten temat w Internecie, to było mniej więcej dwa lata temu. Zamówiłem składniki, pożyczyłem od babci garnek i tak zaczęła się moja przygoda domowego piwowara. Myślę, że jestem żywym dowodem na to, że warzenie piwa opiera się przede wszystkim na pasji – mówi Kamil Morawski.

- Przełożenie receptury domowej na większą skalę zawsze jest wyzwaniem, ale Browar Zamkowy Cieszyn i jego piwowarzy zdecydowanie dali radę – dodaje.

Zwycięskie piwo to West Coast IPA, odmiana amerykańskiego India Pale Ale, które stanowi alternatywę dla tego rodzaju pozycji obecnych na polskim rynku. Dzięki dużej zawartości chmielu w jego smaku od razu wyczuwa się mocną goryczkę. Co charakterystyczne, jest ono jasne i wytrawne. Akcent smakowy został w sposób zdecydowany przeniesiony na chmiele, redukując tym samym rolę części słodowej. Dzięki zastosowaniu chmieli Galaxy, Mosaic i Chinook, całość dopełnia wyraźny słodki aromat tropikalnych owoców – marakui, mango i brzoskwini.

W portfolio firmy znajduje się jeszcze siedem innych rodzajów piwa sezonowego: Sezonowe, Stout, Lager, Pszeniczne, Mastne, Porter oraz Double IPA, Red Roeselare Ale

Grupa Żywiec posiada 15 marek i 36 produktów. Marką flagową grupy jest piwo Żywiec. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna), Brackie.

Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych: Desperados, Paulaner, Affligem oraz polskich piw specjalnych: Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Żywiec Saison, Warka Radler, Kaper).

Grupa Żywiec, powiązana z Grupą Heineken, w 2014 roku sprzedała blisko 10,7 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i Cieszynie.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16151

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA